Gå til innhold

Liten bærbar til "foreldrebruk"


tnt

Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Har fått i oppdrag fra min far å kjøpe en bærbar pc som passer hannes bruk.

 

For å beskrive bruket hannes, så er det mer eller mindre bare internettsurfing. Trader aksjer og bruker nettbanken (med andre ord ingen store krav til meget bra ytelse). Han ønsker en relativt liten pc, med ønske om å koble den til større skjerm da han er hjemme. Jeg har siktet meg inn på noe rundt 13" da en mini-pc 10" blir for lite.

 

Kan denne være et bra alternativ? Noen som har erfaring med denne?

 

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:2455085;c:36159

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann jeg ville anbefale denne for deres bruk: Acer Aspire 3810T Timeline. Disse modellene er kjent for deres lange batterilevetid på opp til 10 timer som er minst like bra som MSI sin modell.

Den dyreste modellen med Intel dualcore SU9400 fås også med innebygd ATI HD4330 skjermkort som gjør at du kan se 1080p (1920x1080) HD film med pcen koblet til TV om ønskelig. Dette ATI skjermkortet kan du skru helt av for å spare strøm. Da tar Intel® GMA 4500MHD over som er mere strømsparende.

 

Siden du skriver at det er mest nettsurfing faren din driver med trenger han sikkert ikke den dyreste modellen som ligger mellom 8 og 9 tusen kroner, men kanskje modellen med SU3500 cpu da denne ligger på rundt 6 til 7 tusen og er fortsatt sprekere enn modeller med Atom. F.eks 3Mb cache istedet for 512kb cache på cpu. Er også verdt å nevne at det finnes 4810T og 5810T som er 14" og 15.6" størrelse med samme hardware alternativer.

 

Her finner du link til test mellom Asus 3810T og MSI X340 som er X320 sin storebror med en Intel Celeron CPU istedet for ATOM. MSI sin maskin blir slått på omtrent alle punkter ser det ut som og dette er med billigversjonen uten ATI 3D akselerator og Dualcore CPU. Om du ser i siste linken så finnes det også en mer detaljert artikkel enn selve testen der du kan lese om Asus 3810T.

Endret av Hans Erling
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...