Gå til innhold

Ønsker å bygge MediaCenter PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk til dere alle sammen.

 

beklager ga lite info.

 

jeg glemt at det skal være Intel, 2 ganger kjøpt jeg med AMD begge døde etter 3 år.

 

og ett svar til enrg om https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1133672 dette er veldig standart, har ikke display og har ikke fjernkontroll. PC-en noen ganger skal brukes til spille, og spille Blu-ray

Endret av hasti
Lenke til kommentar
døde etter 2 år? var det hovedkortet som døde?

 

etter 3 år.

 

vi kjøpt 2 PC en var Intel, og en var AMD, mitt var bilig, men døde etter 3 år.

 

hvis du vil PC-en, jeg kan selge til deg, kjøpt på 13 tusen kroner hos Expert, det er Packard Bell iGo 3000.

Lenke til kommentar
For å si det sånn, er nok ikke AMD som var problemet ditt, men Packard Bell.

Kjøper man en billig laptop, skal man ha flaks om den holder i 3år, uansett om det er Intel eller AMD.

 

13000 kr, er billig? okay vi glemer AMD, og Intel.

 

har dere noen forslag, om min ønske.

Lenke til kommentar

Beklager, overså den. Leste bare at du skrev billig.

Men hverken AMD eller Intel har noen issuer med kvaliteten, er heller leverandør av hovedkort, strømforsyning osv som er kritiske aspekter her.

 

Henger meg like så godt på Wiak sitt forslag her, har ikke vært fornøyd med Fusion kabinettene selv, men har nok bare hatt litt uflaks.

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale deg 790GX med en 5050e CPU. Når det gjelder software, så bure du sjekke ut MediaPortal med noen pene skins, som f.eks. StreamdMP. Windows MediaCenter er ikke mye pent, og ikke er det så modifiseringsvennelig heller. Derimot for du IMDB karakterer og filminfo automatisk nedlastet med MediaPortal, og du får et plugin som heter myTVSeries som organiserer tv-seriene dine på sexy vis ;)

Lenke til kommentar

okay,

 

gjøre lettere.

 

1. Ram, jeg skal kjøpe Crucial DDR2-800 4096 MB (2 x 2048) ellers?

 

2. CPU, skal velge Intel Pentium E5200, hva synes du? dette er greit for og spille HD film og noen gang for game?

 

3. Strømforsyning, tenker å velge Corsair 400W PSU som wiak vistet.

 

4. Kabinetter ???

 

5. Harddisk?

 

5. Skjermkort?

 

6. Hovedkort.

 

7. Takk :)

Lenke til kommentar
Jeg vil anbefale deg 790GX med en 5050e CPU. Når det gjelder software, så bure du sjekke ut MediaPortal med noen pene skins, som f.eks. StreamdMP. Windows MediaCenter er ikke mye pent, og ikke er det så modifiseringsvennelig heller. Derimot for du IMDB karakterer og filminfo automatisk nedlastet med MediaPortal, og du får et plugin som heter myTVSeries som organiserer tv-seriene dine på sexy vis ;)

780G og 790GX er basert på samme kjerne og ja Athlon II 250 er MYE bedre en Athlon X2 5050E da i tilegg bruker nok Athlon II omtrent like mye strøm/varme som 5050E ;)

 

og ja du får taki Vista Home Premium med Windows 7 gratis oppgradering kupong nå da, sjekk nettbutikkene

 

å ja for gudskyld ikke ta intel IGPs hehe de er forferdelige :O

 

kanskje se på nforce 9200/9300 basert hovedkort med en intel E5200?

menmen AMD er genial på HTPC fronten, de har veldig bra oppgraderings muligheter, med intel E5200 vil sokkelen dø ut snart

 

Athlon II 250 yter bedre en E6300 i mange ting

http://www.techspot.com/review/171-amd-phenomx2-athlonx2/

 

780G overkjører mange ganger IGPene til intel alså du kan faktisk spille nye spill på 780G

http://techreport.com/articles.x/14261/8

 

så det var bærbar som tok knekken?, kanksje fordi bærbare suger på kjøling av varmen og har sikkert kommet mye støv og dritt i viftene i alle de årene, du får prøve amd igjen da, desktop cpuene og brikkesettene er jo geniale nå, serlig HTPCer

 

bror min hadde en stasjonær pc med Athlon XP i som han hadde brukt i 5 år! og ja han måtte oppgradere hehe

Endret av wiak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...