2cool Skrevet 20. juli 2009 Skrevet 20. juli 2009 Kom inn på UMB i Ås, forholdsvis fornøyd med det (ettersom det var førstevalget mitt), men har begynt å få mine tvil. Noen som har gått/går/skal gå som kan fortelle meg noe om skolen? Tenker på alt fra studentmiljø, hvordan selve skolen er (fra a til å), hvordan det er å bo i Ås, og hva det generelt er å finne på der. Skal studere økonomi og administraasjon om det er noen som vet noe mer nøyaktig om selve studiet. Greia er at jeg alltid har sett på Ås som landet (noe det for så vidt er), og det å studere/muligens bo på landet er jeg litt bekymret for. Personlig skulle jeg gjerne ha gått på en annen skole, og jeg har karakterer til det meste, men jeg føler ikke så veldig for å flytte fra livet mitt her hjemme. Derfor trosset jeg instinktet mitt og gikk for UMB i Ås, noe jeg håper på at jeg ikke kommer til å angre. Hvordan blir det å bo i Oslo og kun studere i Ås? Er det så heftig studentmiljø der at jeg vil ende opp som den verste "outsideren"? Er det virkelig noe å flytte til? Begynner å grue meg som faen, men lever likevel i håpet på at studentlivet skal bli chill...!! Takk for alle svar!
karnival Skrevet 22. juli 2009 Skrevet 22. juli 2009 Takk for svar, ja, anyone? Halla Jeg har gått på BI og skal begynne på UMB til høsten, herunder samme linje som deg; økonomi og adm. Planen er å fullføre sivøk utdanningen der. Jeg vet ikke mye om skolen, men det jeg har lest virker bra. Som deg skal jeg bo i oslo og pendle, noe jeg har lest koster 800 kr i mnd. for studenter. Fra før kjenner jeg ingen som går der. Jeg har tenkt til å ta en finansprofil. Vi sees sikkert! Håper noen andre kan fortelle litt om økonomi og adm. studiet på umb
Hotel Papa Skrevet 12. august 2009 Skrevet 12. august 2009 Jeg gikk på Ås Vgs. Kjempe fint sted, selvom det er litt lite. Jeg har jobbet sammen med flere som går på UMB, og alle sier det er et fantastisk miljø der borte. Kort vei til Drøbak (som er en perle i seg selv) og kort vei til Ski, hvor man har kjøpesenter og noen få utesteder. Ang pendling, så skal du ihvertfall reise på den rette siden av Oslo. Syns jeg alltid hører om signalfeil og forsinkelser på vestkanten av Oslo. Og jo, eneste som er crap hvis du skal ta toget rundt 15-16 tia, er at de kun kjører ett vognsett (gjorde de da jeg gikk på vgs). Så hvis du skal ta toget samtidig som alle er ferdig på vgs og UMB, så står man bokstavelig talt som sild i tønne. Men lykke til skal du ha! Jeg tror du vil stor trives der
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå