Gå til innhold

Olympus Mju 300 og minnekort


Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt meg dette fantastiske kameraet, men selvfølgelig minnebrikken som var inkl fungerer jo bare til daglig bruk. I sommer skal jeg til Irland på sykkelferie i 20 dager. Vanskelig å si hvor mange bilder man blir å ta, men..

 

Bør jeg kjøpe et XD kort på 128mb eller 256mb?

 

Det finnes så mange typer kort er det noe jeg skal passe på, må det være originalt fra Olympus? :shrug::shrug::shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det trenger ikke å være originalt xD minnekort fra Olympus! :yes:

 

Det høres ikke ut som om du har anledning å svinge innom en internett-kafe (sjekk utbredelsen på ruta) og sende bilder hjem/til et web-område du disponerer (en liten USB xD-kortleser tar ikke mye plass), så et stort kort er absolutt en fordel!

 

256MB vil vel romme omlag 200 bilder - 10 bilder du vil beholde per dag er jo ikke allverden...

Lenke til kommentar

Man blir jo mye mer ukritisk med digitalkamera og min erfaring er at jo større jo bedre. Tar ofte 30-40 bilder på en dag og jeg sletter sjelden noen før jeg ser dem på PC-skjermen.

 

Men hvis en husker tilbake til da alle brukte analoge kamera. Tror jeg ikke det var mange som brukte mer enn 1 film per ferieuke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...