Gå til innhold

[Løst]Jeg Trenger Nytt skjermkort


snifty

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg vil ha et nytt skjermkort fordi det gamle er ikke kraftig nok

 

Jeg har et NVIDIA GeForce 7950 GT

 

viss dere trenger noe info om hovedkorte åsså

 

Property Value

Manufacturer ASUSTeK Computer INC.

Model P5N-E SLI

Version 1.XX

Serial Number 123456789000

 

North Bridge NVIDIA nForce 650i SLI SPP Revision A2

South Bridge NVIDIA nForce 650i SLI MCP Revision A2

 

 

Noen tips?

Endret av snifty
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, tror de fleste sier at et ATi HD4890 eller et nVidia GTX275 gir mest for pengene i dag. 4890 kommer fra ca 1500,- standard og opp til ca 2000,- for et Sapphire Toxic kort. Ser at XFX har et GTX 275 til omtrentlig 2000,-.

Begge kortene er omtrentlig lik på ytelse, i alle fall mellom et HD4890Toxic og et GTX275 kort.

 

Sikkler selv etter et Sapphire HD4890Toxic, stille kort, relativt lavt effektforbruk og koster ikke all verdens.

Lenke til kommentar
Tja, tror de fleste sier at et ATi HD4890 eller et nVidia GTX275 gir mest for pengene i dag. 4890 kommer fra ca 1500,- standard og opp til ca 2000,- for et Sapphire Toxic kort. Ser at XFX har et GTX 275 til omtrentlig 2000,-.

Begge kortene er omtrentlig lik på ytelse, i alle fall mellom et HD4890Toxic og et GTX275 kort.

 

Sikkler selv etter et Sapphire HD4890Toxic, stille kort, relativt lavt effektforbruk og koster ikke all verdens.

Så jeg burde gå etter et Sapphire HD4890Toxic?

Lenke til kommentar

Noe som hadde vært enklere enn å skrive opp den informasjonen til hovedkorte ville ha vært å bare skrive linken til en side der informasjonen står. Komplett er for det meste grei og oversiktelig. Komplett: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=329410

Da slipper du også å risikere å skrive informasjon som er totalt unyttig for oss som skal prøve å hjelpe deg, slik som du gjorde i dette tilfelle. Men det er jo ikke alltid lett å vite når man ikke er ekspert på området. ;)

 

 

Ville også gjerne visst hvor mye penger du har lyst til å bruke, eventuelt hvilken prossesor du har.

 

 

EDIT:

Sapphire HD4890 Vapor-x er en "uoverklokket" versjon av toxic. Den har HDMI i tillegg til en DVI-port. Skal kjøpe den selv snart.

Endret av stiangd
Lenke til kommentar
Noe som hadde vært enklere enn å skrive opp den informasjonen til hovedkorte ville ha vært å bare skrive linken til en side der informasjonen står. Komplett er for det meste grei og oversiktelig. Komplett: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=329410

Da slipper du også å risikere å skrive informasjon som er totalt unyttig for oss som skal prøve å hjelpe deg, slik som du gjorde i dette tilfelle. Men det er jo ikke alltid lett å vite når man ikke er ekspert på området. ;)

 

 

Ville også gjerne visst hvor mye penger du har lyst til å bruke, eventuelt hvilken prossesor du har.

Hahahaha ja sorry x) Jeg kan nesten ingenting om dette

Takk for tipse :)

 

Jeg vet ikke hvor mye jeg vil bruke egentli, jeg vet ikke hvor mye det koster for en bra en så jeg spør bare dere hva dere syns jeg burde kjøpe :)

Lenke til kommentar

Hvis du ikke kommer til overclocke skjermkortet og heller ikke trenger/vil ha en HDMI-utgang så sier jeg gå for Sapphire HD4890 Toxic Edition.

 

Hvis du ikke bryr deg om støy er det ingen grunn til å ikke kjøpe et GTX275.

 

My vote is for Toxic! Selv om jeg skal ha den "vanlige" Vapor-X typen som ikke er overclocket på grunn av HDMI-utgangen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...