Gå til innhold

Internett funker ikke på stasjonær pc [Funnet ut]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

står pc'en koblet til en ruter som du har kjøpt selv, eller direkte i bredbåndsmodemet du har fått fra internettleverandøren din?

 

Har du flere pc'er som kommer på nett?

 

Lyser det en lampe som indikerer at det er kontakt mellom pc og ruter/modem? Lyser det en liten lampe like ved der nettverkskabelen går inn i pc'en din?

Lenke til kommentar
står pc'en koblet til en ruter som du har kjøpt selv, eller direkte i bredbåndsmodemet du har fått fra internettleverandøren din?

 

Har du flere pc'er som kommer på nett?

 

Lyser det en lampe som indikerer at det er kontakt mellom pc og ruter/modem? Lyser det en liten lampe like ved der nettverkskabelen går inn i pc'en din?

Står pc'en koblet til ruter ; Ja ,men ikke jeg som har kjøpt den.

Har du flere pc'er som kommer på nett ; Ja alle andre pc'er i huset.

Lyser det en lampe ; Ja

Lenke til kommentar

Da er det en mulighet for at nettverkskortet på pc'en ikke er blitt installert riktig.

 

Hold windows knappen på tastaturet inne og trykk deretter på PAUSE/BREAK knappen. Du får da opp system properties. Klikk deretter på maskinvare/hardware og Device manager/enhetsbehandling. Er det noe kryss eller et gult utropstegn på noen av enhetene?

 

Det bør det ikke være, og hvis det er det på nettverkskortet ditt så vil det ikke virke. Du må da installere driverne på nytt

Lenke til kommentar
Da er det en mulighet for at nettverkskortet på pc'en ikke er blitt installert riktig.

 

Hold windows knappen på tastaturet inne og trykk deretter på PAUSE/BREAK knappen. Du får da opp system properties. Klikk deretter på maskinvare/hardware og Device manager/enhetsbehandling. Er det noe kryss eller et gult utropstegn på noen av enhetene?

 

Det bør det ikke være, og hvis det er det på nettverkskortet ditt så vil det ikke virke. Du må da installere driverne på nytt

Jeg har 5 gule utropstegn på enhentene under Other Devices.

De fem er:

Multimedia audio controller

Other PCI Bridge Device

SM Bus controller

video controller

video controller (VGA Compatible )

Lenke til kommentar

usikker på hva bridge devicen er for noe, men det er godt mulig at det har noe med hovedkortet eller kanskje lydkortet. Uansett så burde du blitt kvitt alle de gule utropstegnene. Installer alle drivere du har og foreta en restart. Se om det hjelper.

 

Edit:

Forresten: legg opp en screendump av enhetsbehandlingen din med alle de gule utropstegnene og de andre enhetene. lettere å få oversikten

 

Edit 2:

har du restartet pc'en din etter at du har installert driverne?

Endret av martin82
Lenke til kommentar
<br />Hei, jeg har nettopp re-innstalert windows xp på min stasjonære pc.<br />Det er en acer aspire t160. Jeg har innstalerlt, begge modem, driverne men internett fungerer fremdeles ikke. Jeg bruker kabel.<br />
<br /><br /><br />

 

Innstaller chipsettdriverene først, så får du nok ryddet opp i en del!

Lenke til kommentar
<br />Hei, jeg har nettopp re-innstalert windows xp på min stasjonære pc.<br />Det er en acer aspire t160. Jeg har innstalerlt, begge modem, driverne men internett fungerer fremdeles ikke. Jeg bruker kabel.<br />
<br /><br /><br />

 

Innstaller chipsettdriverene først, så får du nok ryddet opp i en del!

 

Netopp det jeg gjorde, takk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...