Gå til innhold

Acer Timeline (13,3" - 14" - 15,6" )


qazy

Anbefalte innlegg

Jeg har 3810T med U7300CPU, 3GB minne og 500GB HDD.

 

Jeg leste på et forum(som jeg ikke finner i farten) at man hadde noen oppgraderings-muligheter på denne. Bl.a. Bluetooth, som er bestilt fra ebay. Men det er også en ledig mini PCI-e port, i følge dette forumet.

 

Det jeg har lyst til er å kjøpe en mini pci-e SSD enhet(ala de man kan kjøpe til alle disse notebookene), og kjøre OS fra denne disken, og bruke den innebygde HDD som kun lagringsmedie. Det som er spm mitt er HVILKEN mini pci-e SSD disk som fungerer med denne maskinen? Ser at det er noen forskjeller på disse, men "alle" bruker jo mini pci-e.. Jeg vet at jeg må bruke en half-mini pci-e, altså maks 5cm. Men har det noe å si hvilken jeg velger ut over det?

 

Takker for alle innspill og svar! :) Og god jul folkens!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, stemmer! Jeg fant igjen tråden og posta der etter at jeg skrev posten min her :p Den disken til høyre på bildet du linka til er en sånn jeg har lyst til å putte inn i 3810. Men såvidt jeg har kommet fram til så er det ingen som har prøvd dette, så det er vel ganske usikkert om en sånn enhet vil gjenkjennes i 3810.

Jeg skulle ønske noen hadde prøvd å putte inn en SSD et eller annet sted UTENOM der HDD sitter fra før, slik at jeg slipper å kjøpe noe som ikke passer inn..

Lenke til kommentar

Nokon som har installert w7 på Timeline 4810TG ? Har versjonen med 4330 og SU9400 cpu. Batteritida er på maks 3 timar no med windows 7 ultimate 64bit, og før var det jo 5-6+ med vista..

 

Utrulig irriterande, og det er ikkje noko som krever meir enn før eller noko sånt. Kan ikkje kallast timeline med så dårlig batteritid! Ganske pussig, då mange bærbare pc-ar får ein ekstra boost når du oppgraderar til w7. Er nok eit bios-problem.

 

Edit: Anbefalar å installere Aerofoil og Batterybar. Då får de, om ikkje mykje, betre batteritid.

Edit2: Er fleire som har same problem

Endret av Scarn
Lenke til kommentar
Nokon som har installert w7 på Timeline 4810TG ? Har versjonen med 4330 og SU9400 cpu. Batteritida er på maks 3 timar no med windows 7 ultimate 64bit, og før var det jo 5-6+ med vista..

 

Utrulig irriterande, og det er ikkje noko som krever meir enn før eller noko sånt. Kan ikkje kallast timeline med så dårlig batteritid! Ganske pussig, då mange bærbare pc-ar får ein ekstra boost når du oppgraderar til w7. Er nok eit bios-problem.

 

Edit: Anbefalar å installere Aerofoil og Batterybar. Då får de, om ikkje mykje, betre batteritid.

Edit2: Er fleire som har same problem

Kan det være et driverproblem, kanskje? Noe som fungerte bra i Vista, men dårlig i W7? Jeg har samme erfaring som deg med drastisk reduksjon i batteritid på min 4810TG etter oppgradering til W7 (32 bit - Jeg har SU3500 prosessoren). Etter oppgradering får jeg ca 3t batteritid. Det steg til ca 3.5t etter å ha installert aerofoil - takk for tipset, forresten.

Hvis noen kan hjelpe meg med å få tilbake mine 8t batteritid hadde jeg vært meget takknemlig. :-)

Lenke til kommentar
Det var nokon som kontakta Acer i den linken ovanfor, men til inga nytte. Kan prøve å kontakte dei sjølv i løpet av nærmaste framtid. Kan forresten sjå ut som det er spesielt 4810TG som har problemet.

 

Jeg tittet litt i den tråden linken peker til, og fant dette:

 

I think i found the solution because now i got 6-8 hours battery time against 2-3 hours before i made the change.

My computer:

4810TG

Su3500

ATI Mobility Radeon

Windows 7 32bit

What i did was to press F2 at startup to enter bios setup then i changed switchable grafic to discrete, saved and exit.

When i entered windows the graphic drivers automatically installed and from that point i always get 6-8 hours batterytime depends on what the computer is used for.

hope that helps.

 

Det hjalp for meg også. Nå får jeg 5t batteritid. Kan det tyde på at begge skjermkortene trekker strøm kontinuerlig? At det som ikke er i bruk ikke skrus av?

Lenke til kommentar

Må ha oversett det tipset, men takk for at du posta det her. Det kan virke som at det er det som er problemet, ja. At begge skjermkorta er på samtidig, men eg trudde det dedikerte skjermkortet slo seg av når ein skifta til "balanced", "power saver", og at det slo seg på når ein hadde på "high performance" eller at den var kobla til strøm.

Lenke til kommentar

Sikler litt på denne serien fra acer nå når jeg skal kjøpe ny laptop. Er student og den kommer til å bli brukt til disse tingene:

 

- MathCAD

- AutoCAD

- 3D-moddelering (solid edge)

- Oppgaveskriving

- Photoshop

- Samt lett spilling

 

Hvilken modell er den kraftigste, og vil den holde mål? Jeg setter design og "liten og lett" veldig høyt. 3G støtte?

 

Takker for hjelp, merker at jeg har vært utenfor dataverden for lenge nå når jeg skal gjøre oppgradering :/

Lenke til kommentar
Sikler litt på denne serien fra acer nå når jeg skal kjøpe ny laptop. Er student og den kommer til å bli brukt til disse tingene:

 

- MathCAD

- AutoCAD

- 3D-moddelering (solid edge)

- Oppgaveskriving

- Photoshop

- Samt lett spilling

 

Hvilken modell er den kraftigste, og vil den holde mål? Jeg setter design og "liten og lett" veldig høyt. 3G støtte?

 

Takker for hjelp, merker at jeg har vært utenfor dataverden for lenge nå når jeg skal gjøre oppgradering :/

 

Hvid du kjøper den som kommer med SU9400 prosessor får du den kjappeste. Unngå for all del den prosessoren som heter SU3500. Det er en enkeltkjerneprosessor, og den er for treig til å spille av youtube filer i HD.

 

Du kan og ta og titte på Asus sin batterikonge: Asus UL50VT. Den kommer med samme prosessorserie som acer sine, men har enda bedre batterikapasitet.

 

Den jeg linket til har en prosessor som heter SU7300, som er bittelitt tregere enn SU9400. Men Asus har gitt deg muligheten til å overklokke prosessoren når du trenger det. Da trekker den litt mer strøm, men klokkefrekvensen øker med 33%. Så du kan velge: ytelse eller batteritid.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
fikk min i dag.. 14" 4330HD u4100 kjempefornøyd for 5995 kr..

 

 

Hei. Skal kanskje plukke denne opp som du har kjøpt WISLE.

Har reservert den siden de ikke hadde den inne.

Noen erfaringer som du vil dele? Hvordan er støynivået?

Og ellers med video i 720p mkv?

Takker for respons:)

Lenke til kommentar

beklager, denne tråden forsvant for meg.. Elkjøp butikkene selger denne for 5995kr over disk.. ( Kjøpte altså ikke over nett )

 

Har rundt 7-8timer med batteritid... Det er to innebyde skjermkort i pc'en og du har en egen knapp for "eco" som skifter til det svakeste skjermkortet og deaktiverer dvd-rom og minnekortleser...

 

Maskinen kjører 720p med ca 75% cpu usage på en core.. ( Altså ca 35-40% av maskinens totale cpu kraft )

 

Finnes ikke støy på denne maskinen, den blir ei varm hvis du har på "powersafemode".. Og når jeg sier IKKE varm så mener jeg at hele maskinen er rom-temperert ved lett surfing, spotify, og msn bruk. ( Klarer ikke merke hvor cpu'en ligger )

 

Har ikke testet 1080p mkv, men regner med at dette kanskje akkurat vil gå...

 

Personlig er jeg kjempefornøyd, den fungerer perfekt til mitt bruk. Kraftignok til å spille med strømmen i, og svak nok til å holde en 6-7timer ved tungt arbeid....

 

Personlig er jeg kjempefornøyd, hvis det er noe jeg kan pirke på så er det at laderen lader laptopen kjempetregt... ( kanskje 3-4timer til 100% batteri, men dette er ved bruk )

 

Dette er det absolutt beste laptop kjøpet jeg noen gang har gjort, god kapasitet, liten vekt, god ytelse, stor hdd.., raskt minne, dedikert skjermkort.. Du kan neppe bli skuffet, har stjålet litt detaljer fra mac også, så maskinen blir jo også et designer objekt...

 

Men noe som er MEGET viktig å poengtere er at denne pc'en er et substitutt til en stasjonær pc.

 

Pc'en jeg har stående hjemme som jeg bruker til alt annet enn surfing og jobbing er ca 5ganger raskere/sterkere på papiret enn laptopen. Tror ikke jeg hadde klart med meg KUN timelinen, da den rett og slett ville blitt for svak..

 

-w

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...