Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

pcen henger seg opp, enorme ram spikes


Anbefalte innlegg

heisann, jeg har et veldig iriterende problem. jeg har nettop formatert pcen, instalert alle oppdateringer og alt er fint, men plutselig så har pcen begynt og henge seg opp hvert 2. minutt eller no, av en eller annen grunn så går pluteselig ram forbruket til 100% og jeg får ikke brukt pcen på et minutt eller to, og sånn går den konstant, selv når jeg ikke gjør no, jeg skjekker taskmanager når dette skjer, og jeg ser ikke noe spesielt program som plutselig skal ha mye ram, svchost ligger på toppen med 50000k forbruk hele tida, ikke noe forandring, jeg har heller ikke overklokket cpuen, noen som har opplevd lignende?

 

hjelp motaes med stor takk, det er like før pcen flyr ut vinduet 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det prosessor(cpu) forbruk du mener,har du trykket "Vis prosesser fra alle brukere" i taskmanager(oppgavebehandling),og sjekket hva som bruker cpu?

 

Er windows update ferdig å kjøre,bruker du et update program som følgte med pc/hovedkort som kan ha hengt seg opp?

Lenke til kommentar

Taskmanager viser bare basic info.

 

Hva som skjuler seg bak diverse svchost prosesser må du ha andre programmer for å se. Men uansett bør det være mulig å vise hva som er høyeste oppnådde verdi for hver prosess med taskmanager. Da kan du se hvilke prosesser som har brukt mye minne, selv om dem ikke nødvendigvis gjør det akkurat nå. Det kan være nyttig hvis spiken er såpass kort at du ikke rekker å finne prosessen akkurat i det spiken oppstår.

 

Hvilket operativsystem er det snakk om her? 32 eller 64 bit?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...