Gå til innhold

Ønsker grafikk-pc til under 10k


Zamo

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker en ny bærbar-PC til CAD konstruksjon, som helst ikke bør være over 16". (Skal være bærbar, og ikke noen skrivebords erstatter).

 

Jeg kommer til å bruke PC-en til vanlig også, og synes derfor at det er viktig at den skal ha greie nok egenskaper til ting som musikk, film og spilling også.

 

En god spill-pc med ett grafikkort som "kikker", er vel ofte også en god PC til CAD, 3D, rendring og grafikktunge programmer.

 

 

Finnes det noen anbefalinger til under 10k?!

 

 

PC-en jeg nå bruker har:

1,7 ghz CPU (Pentium M), 1,5 gb RAM, ATI Mobility Radeon X700 grafikkort og 15,4" skjerm med standard oppløsning på 1680x1050. (Skjermen er jeg veldig fornøyd med).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

en av de store utfordringene i dag er å få forbrukerrettede modeller med gode skjermkort på en 15,4" med 1680x1050-oppløsning. Har jakta en del på det selv, men det er vanskelig å finne. De fleste blir buisness-maskiner uten noe særlig grafikkortkraft. Mulig du kan få bestilt det fra dell.. Dell Studio har en del fine tilpasningsmuligheter :)

Lenke til kommentar

Forresten, om du tar utgangspunkt i den dyreste av Studio 15-maskinene har du 4 gb minne inkl i utgangspunktet. Da kan du oppgradere CPU og skjerm og fremdeles holde deg godt under 10k

 

Edit: Kanskje litt jævlig å lese, men dette oppsettet koster under 8000 kr:

 

FARGER, MØNSTRE OG ARTISTDESIGN Black chainlink redigere

PROSESSOR Intel® Core™ 2 Duo T6400-prosessor (2,0 GHz, 800 MHz FSB, 2 MB L2-buffer) redigere

OPERATIVSYSTEM Ekte Windows Vista® Home Premium SP1 64 Bit - Norsk redigere

MICROSOFT-PROGRAMVARE Microsoft® Works 9.0 - norsk redigere

KUNDESTØTTETJENESTER 1 års begrenset garanti - henting og retur redigere

LCD 15.6in Widescreen Full High Definition (1920x1080) WLED with TrueLife redigere

WEBCAM 2,0 megapikslers integrert webkamera redigere

MINNE 4096 MB 800 MHz tokanals DDR2 SDRAM [2 x 2024] redigere

HARDDISK 320 GB (5400 rpm) SATA-harddisk redigere

GRAFIKKORT 512 MB ATI Mobility RADEON HD 4570 redigere

OPTISK(E) STASJON(ER) Fast, innebygd DVD+/-RW-stasjon med innstikksplass, inkludert programvare redigere

PRIMÆRBATTERI Primært 6-cellers litiumionbatteri (56 Wh) redigere

Tilbehør

PROTECT YOUR NEW PC Ingen sikkerhetsprogram/antivirusbeskyttelse - norsk redigere

BÆREVESKER Ingen bæreveske redigere

BLUETOOTH Dell Wireless 370 Bluetooth-modul - europeisk redigere

TRÅDLØS TILKOBLING Dell Wireless 1510 halvt minikort (802.11n) redigere

Tjenester og Programvare

DÆKNING AF HÆNDELIGE UHELD Ingen Accidental Damage Support redigere

ONLINE DATA BACKUP DataSafe online sikkerhetskopiering av 2 GB i 1 år redigere

Også inkludert i ditt system

Tastatur Innebygd nordisk flerspråklig tastatur

Kabel 1 meter strømledning (3-tråders) - europeisk

Leveringsdokumenter Norwegian - Documentation Studio 1545

Gedis Bundle-referanse N0753503

Standard garanti 1Yr Limited Warranty - Collect & Return

Bestillingsinformasjon Studio 1555 Order - Norway

Dell mediepakke for system Studio 1555 Resource DVD (Diagnostic & Drivers)

Strømforsyning 90-watts vekselstrømadapter

Merkelapper Trådløs etikett (Dells trådløse kort) - Core 2 Duo

PalmRest Silver chainlink palm rest – with Black Chainlink cover only

DataSafe (Services Owned) Datasafe Local 2.0 Basic

Endret av cmyrland
Lenke til kommentar
mnei, vil heller si den var heftig priset i forhold til ytelsen.. Den har svak prosessor, svakt skjermkort, liten harddisk og kjip oppløsning. Denne til samme pris er langt, langt bedre.
"kjip oppløsning" med 1920x1080 opp mot 1366x768 på en mindre skjerm?! ..det er nesten dobbelt så mange pixler på samme skjermflate. ...men på de andre spesifikasjonene så har du vel rett.. :p

Takk for tipset, jeg har en tendens til å glemme Elkjøp under nettsøk. :)

Lenke til kommentar
Forresten, om du tar utgangspunkt i den dyreste av Studio 15-maskinene har du 4 gb minne inkl i utgangspunktet. Da kan du oppgradere CPU og skjerm og fremdeles holde deg godt under 10k

 

Edit: Kanskje litt jævlig å lese, men dette oppsettet koster under 8000 kr:

 

FARGER, MØNSTRE OG ARTISTDESIGN Black chainlink redigere

PROSESSOR Intel® Core™ 2 Duo T6400-prosessor (2,0 GHz, 800 MHz FSB, 2 MB ...........Datasafe Local 2.0 Basic

Tror dette er før moms?! ..må sjekke en gang til...

 

Har ellers oppdaget at Multicom har flere interessante løsninger som kan tilpasses. Der kan man tilogmed droppe Vista eller XP helt! :D

Denne var også litt interessant: Multicom Compal JHL90+ GeForce® 9600M GT 512MB

Lenke til kommentar

cmyrland du har rett! :D

Jeg gjorde samme oppsettet på Dell, men la til "Intel® Core™ 2 Duo P8600-prosessor (2,40 GHz, 3 MB, 1066 MHz)" og ende opp med 8 130 kr inkl. moms.

Synd at man ikke kunne velge en 7200 RPM HD i samme slengen. Lurer på hvorfor man ikke kan velge det?!

Endret av Zamo
Lenke til kommentar
cmyrland du har rett! :D

Jeg gjorde samme oppsettet på Dell, men la til "Intel® Core™ 2 Duo P8600-prosessor (2,40 GHz, 3 MB, 1066 MHz)" og ende opp med 8 130 kr inkl. moms.

Synd at man ikke kunne velge en 7200 RPM HD i samme slengen. Lurer på hvorfor man ikke kan velge det?!

 

hvis du ringer og snakker med en av selgerne deres tror jeg de kan fikse det for deg. Litt rart at de ikke åpner for 7200-disk på det oppsettet, ja..

Lenke til kommentar

:dribble:

 

Ser jo faktisk jævlig bra ut! Nå kjenner jeg ikke byggekvaliteten på Multicom sine maskiner, så jeg vet ikke hvor bra den holder seg over tid mtp slark i lokket, "trampolinetastatur", knirk og vridning i chassiet osv, men de har jo fått gode testresultater over lengre tid der i gården, så det der ser jo ut til å være et meget bra alternativ!

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Finnes det noen nye modeller jeg bør se på? (Ser ikke ut til at Multicom klarer å levere Compal KHLB2 med 1920x1080 skjerm innen rimelig tid).

 

Hvis du ha 1920x1080 skjerm kan du forhøre deg om Multicom kan levere andre modeller, f.eks. Xishan W760 (link) med slik skjerm innen rimelig tid. Denne har et helt greit HD4570 skjermkort som sikkert vil være bra nok til CAD dersom du vet at du ikke trenger de heftigste grafikkløsninger for formålet, og kan konfigureres opp med 7200RPM HD og 4GB RAM. Kan også konfigureres opp til Core i7-820QM prosessor, som vil være en helt rå prosessor på en maskin som selv med den fås til rundt 10k.

 

Det vil komme på 10619,- med 15.6" Full-HD LED 1920x1080, Core i7 820-QM, 4GB RAM, og 160GB 7200 RPM HD. Gå ned på i7-720QM som fortsatt kommer til å slå alt av Core 2 Duo - prosessorer i ytelse så er du på 9165, en akseptabelt god pris for en slik maskin.

 

Jeg er ikke klar over andre maskiner som kommer direkte med 1920x1080 til ~10k. Konfigurering hos Dell er evt. en mulighet som tidligere.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...