Gå til innhold

VEGA VE-15F - hvilken forsterker trenger jeg?


Anbefalte innlegg

jeg tenkte jeg skulle satse på en sånn cerwin VEGA VE-15F =D

men er ikke helt inne på dette så jeg lurte på hvilken forsterker jeg burde satse på som funker helt helt greit til disse høyttalerne , hmm

takker for alle svar =)

 

ps: jeg skal bruke dette sammen med logitech z-5500 subben =D sånn at det blir litt extra =D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg tenkte jeg skulle satse på en sånn cerwin VEGA VE-15F =D

men er ikke helt inne på dette så jeg lurte på hvilken forsterker jeg burde satse på som funker helt helt greit til disse høyttalerne , hmm

takker for alle svar =)

 

ps: jeg skal bruke dette sammen med logitech z-5500 subben =D sånn at det blir litt extra =D

 

Hei.

 

Jeg kjører en Nad C372 og en Nad C272 bro koblet for å kunne dra mine VE-15F.. Glem subben... Disse spiller:)

 

Først brukte jeg kun C372en.. Men etter anbefaling investerte jeg i en C272 som er akkurat samme forsterker men uten alle inngangene..

 

Dette var 100% nødvendig for at høyttalerene skal kunne levere det de er ment for.. Totalpris for de her to vil ligge på 10-12000,-...

 

Angrer ikke ett sekund..

 

Så løp og kjøp!

Lenke til kommentar
jeg tenkte jeg skulle satse på en sånn cerwin VEGA VE-15F =D

men er ikke helt inne på dette så jeg lurte på hvilken forsterker jeg burde satse på som funker helt helt greit til disse høyttalerne , hmm

takker for alle svar =)

 

ps: jeg skal bruke dette sammen med logitech z-5500 subben =D sånn at det blir litt extra =D

 

Hei.

 

Jeg kjører en Nad C372 og en Nad C272 bro koblet for å kunne dra mine VE-15F.. Glem subben... Disse spiller:)

 

Først brukte jeg kun C372en.. Men etter anbefaling investerte jeg i en C272 som er akkurat samme forsterker men uten alle inngangene..

 

Dette var 100% nødvendig for at høyttalerene skal kunne levere det de er ment for.. Totalpris for de her to vil ligge på 10-12000,-...

 

Angrer ikke ett sekund..

 

Så løp og kjøp!

Du kjører i bro med C272? :-O Hva skal det være godt for?

Lenke til kommentar
jeg tenkte jeg skulle satse på en sånn cerwin VEGA VE-15F =D

men er ikke helt inne på dette så jeg lurte på hvilken forsterker jeg burde satse på som funker helt helt greit til disse høyttalerne , hmm

takker for alle svar =)

 

ps: jeg skal bruke dette sammen med logitech z-5500 subben =D sånn at det blir litt extra =D

 

Hei.

 

Jeg kjører en Nad C372 og en Nad C272 bro koblet for å kunne dra mine VE-15F.. Glem subben... Disse spiller:)

 

Først brukte jeg kun C372en.. Men etter anbefaling investerte jeg i en C272 som er akkurat samme forsterker men uten alle inngangene..

 

Dette var 100% nødvendig for at høyttalerene skal kunne levere det de er ment for.. Totalpris for de her to vil ligge på 10-12000,-...

 

Angrer ikke ett sekund..

 

Så løp og kjøp!

Du kjører i bro med C272? :-O Hva skal det være godt for?

 

 

Du går fra 2x150W til 2x400W.. En forsterker til hver høyttaler...

 

Da jeg kun kjørte med C372en ble det litt lite kraft.

 

Etter biampingen så spiller jeg så naboene snur seg i gata:)

Lenke til kommentar
Peiling på hva det er verdt og betale for en brukt C272 nå?

 

 

Kommer an på hvor den er kjøpt..

 

En som fortsatt dekkes av garanti på HiFi Klubben feks er verdt alt i fra 3-4000,-

 

Det kommer og an på hvor pen den er m tanke på riper o.l.

 

Har sett brukte ute til alt fra 2-5000,-

 

By 2000 så har du noe å starte med:)

Lenke til kommentar
Ja. Er det verdt det, sånn generelt? Hvor mye bedre lyd blir det?

 

 

Som sagt har jeg dette oppsettet og angrer ikke på investeringen!

 

Før så kuttet C372en da det ble for mye for den.. Nå spiller jeg uhemmet og responsen på volumøkning er og upåklagelig:)

 

 

Du føler liksom at de spiller "lettere" hvis du skjønner hva jeg mener.

 

 

Så svaret mitt er ja, det er verdt det..

Lenke til kommentar

Det hadde vært litt stilig med en kraftig klasse D-forsterker på dette. Jeg kjøpte monoblokkene mine for 6k, Embla Coenia, 300/600w i 8/4ohm. Spiller fletta av det meste, og ikke nok med det, men det er skikkelig high-end kvalitet over lyden, i tillegg til de sinnsyke kraftreservene.

 

Hadde også vært spennende med en litt kraftig rørforsterker på 30-40w på disse, det hadde nok løftet opplevelsen noen hakk.

 

Og for de av dere som er fristet til å si at det er for lite krefter, og at rør ikke spiller bass - eat your shorts - jeg har sittet i en stue som har blitt filleristet med målte 1,5w i effekt, og det var med en 12" samt en passiv 15". Å si at en forsterker er for liten basert på elementstørrelse er fullstendig bak mål, det har virkelig INGENTING med hvor stor forsterker en høyttaler trenger. Faktisk trenger man gjerne større forsterker dess mindre elementer, og gjerne høyttaler, en har.

 

Høyttaleren har ganske høy følsomhet og med 30 klasse A-watt eller rør-watt vil du virkelig vekke naboene til live om ønskelig, samtidig som lyden får en varm og behagelig klang, med fundament og bass så det holder.

 

Enig i at du ikke vil trenger noen sub her - den vil være vanskelig å integrere skikkelig, og med en 15" fra før av ser jeg ikke noe behov for det.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...