Gå til innhold

Hjelp til innkjøp av vannkjøling


Anbefalte innlegg

Er en komplett moron når det kommer til vannkjøling, så jeg tar gjerne i mot anbefalinger fra folk ang dette.

 

Er ute etter vannkjøling som er stillegående (grunnen til at jeg vil ha vannkjøling) samt mulighet for litt overklokking (ikke mye, men litt).

 

Min specc er:

  • Hovedkort: Asus P5Q Deluxe, P45, Socket-775, DDR2, ATX, 2xGbLAN, Firewire, 3xPCI-Ex(2.0)16
  • Prosessor: Intel Core 2 Duo E8500 3.16GHz CPU S775, 6MB cache, 1333MHz, 45nm, m/Vifte
  • Skjermkort: XFX GeForce GTX 295 1792MB Skjermkort PCIe 2.0, GDDR3, 2xDVI, 1xHDMI, HDCP
  • PSU: Corsair HX 850W Strømforsyning ATX, EPS, 12xSATA, 6xPCIe, 80+, Modulær
  • Harddisk: Samsung SpinPoint F1 SATA2 1TB 7200 RPM, 32MB cache, SATA2
  • Kabinett: Cooler Master HAF 932 ATX, Uten power, USB, FW, Audio, Sort
  • RAM: OCZ Gold XTC 4GB DDR2 PC8500 KIT 2048MB x 2, 1066MHz, CL 5-6-6-18

Som sagt ønsker jeg å dempe støy mest mulig, samt mulighet for ørelite overklokking. Hvilke deler må jeg ha og hva er anbefalt? Er som sagt helt komplett noob på dette området, så all hjelp mottas med takk! :)

 

Det jeg tenker meg støyer mest er nok mitt skjermkort GTX 295. Finnes det noen god løsning for vannkjøling for det?

 

Pris: Alt fra 1kr - 3-4000kr.

 

På forhånd takk! :) CHEERS!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Det må vel tolles på disse tingene?

Eg bestilte en pakke fra sidewindercomputers.com , var veldig skeptisk, men den kom igjennom tollen uten prob ;) da eg har en svær, og tung pakke :p men det gikk, sidewinder er gangske greie når det gjelder slik.. bare be om "mark as gift and devalute the package" seff på en litt betre måte, men dei fikser det ;)

Lenke til kommentar

Heisann...

 

Kan legge inn bilde av hva jeg handlet. Den nederste linja trenger du ikke. min er så lydløs så jeg må ta på komponentene for å faktisk høre dem går :) Jeg har ikke vannkjølt skjermkort da, men tror nok dem har til ditt kort.

 

Ps: Delene er ifra microplex, men ligger nå på netshop.no fordi dem eier det andre firma. Produktnummerene er like.

 

vannkjoling.jpg

Endret av Ottesen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...