Gå til innhold

Relevante prosjekter for jobbsøknad


Anbefalte innlegg

Hei :) Jeg skal nå begynne å studere informatikk på NTNU etter sommeren. Jeg har i det siste lest veldig mye her inne på diskusjon.no og andre steder på www om både informatikk, studier og jobber. Jeg har alltid hatt lyst til å jobbe innenfor den "seriøse" delen av spillindustrien, og har frem til nå drevet med litt forskjellig, men spesielt Flash. Det har dabbet litt av nå i det siste, men har utviklet en god slump med små flashspill opp igjennom.

 

Det jeg lurer på er om disse spillene vil være relevante for en portefølje om jeg skal søke en jobb innenfor spillindustrien om 3-5 år (tenker her på full feature games), eller om det vil bli sett på som "irrelevant". Tenker nå på en jobb innenfor utvikling/programmering.

Noen forslag til relevante solo-prosjekter til en eventuell portefølje?

 

Jeg lurer også på om freelancing teller som jobberfaring.

 

Mvh bslayer

Endret av bslayer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg lurer også på om freelancing teller som jobberfaring.

Naturligvis.

Ellers vil jeg si at du bør ta med alt som kan tenkes å være relevant, så hvis prosjektlista di er lang, er det bare å kjøre på.

Med fare for å være Captain Obvious her, må du huske på lage en kort presentasjon på hvert av prosjektene dine (for å gi ut på forespørsel), slik at arbeidsgiver får vite litt mer om hva du faktisk kan, og hvilken progresjon du har hatt.

Lenke til kommentar
Jeg lurer også på om freelancing teller som jobberfaring.

Naturligvis.

Ellers vil jeg si at du bør ta med alt som kan tenkes å være relevant, så hvis prosjektlista di er lang, er det bare å kjøre på.

Med fare for å være Captain Obvious her, må du huske på lage en kort presentasjon på hvert av prosjektene dine (for å gi ut på forespørsel), slik at arbeidsgiver får vite litt mer om hva du faktisk kan, og hvilken progresjon du har hatt.

 

ok :) Ikke captain obvious i det hele tatt for meg iallefall ;)

 

Det jeg tenker er at spesielt om noen år til så vil jeg jo se på en del av mine eldre prosjekter som amatørmessige, og ikke representative for daværende ferdihetsnivå. Bør jeg allikevel ta de med, og bare gjøre det klart at det er ting jeg lagde for lenge siden?

 

Hvis jeg f.eks ser på mitt første sponsa flashspill for 5-6 år siden så ville jeg ALDRI ha vist det til en eventuell arbeidsgiver hehe..

Lenke til kommentar
Hvis jeg f.eks ser på mitt første sponsa flashspill for 5-6 år siden så ville jeg ALDRI ha vist det til en eventuell arbeidsgiver hehe..

Joda, det er et poeng. Arbeidsgivere vil ikke være interesserte i Pacman-klonen du lagde for ti år siden, for å si det sånn. :!:

Men det beror egentlig på hvor produktiv du har vært. Jeg ville satt en grense på 2-3 år, og hatt med de prosjektene i en jobbsøknad (som sagt: relevante ting), og bare legge til at komplett oversikt fås på forespørsel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...