Gå til innhold

Trenger noen nybegynnerråd om filming


Anbefalte innlegg

Jeg har merket meg en ting som er mektig irriterende. På slutten av hvert eneste klipp jeg har filmet, så "henger" det siste bildet igjen i nesten et sekund. Det er altså nesten et sekund med stillbilde av siste bildet(frame). Skjønner? :)

 

Er det slik med alle slike kameraer? Eller er det jeg som har fått meg et møkkakamera?

 

Det er ihvertfall veldig mye ekstraarbeid å klippe vekk et sekund av hvert klipp... :(

 

Det tror jeg kan være normalt.

Bl.a. må jeg ofte ta bort en frame på slutten av hvert klipp Vegas importerer.

 

Samsung har fått gode kritikker på internett, er helt sikkert et absolutt godt kamera. Det eneste negative er at filformatet kan være vanskelig å importere til redigeringsprogram.

Endret av oddmanil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har merket meg en ting som er mektig irriterende. På slutten av hvert eneste klipp jeg har filmet, så "henger" det siste bildet igjen i nesten et sekund. Det er altså nesten et sekund med stillbilde av siste bildet(frame). Skjønner? :)

 

Er det slik med alle slike kameraer? Eller er det jeg som har fått meg et møkkakamera?

 

Det er ihvertfall veldig mye ekstraarbeid å klippe vekk et sekund av hvert klipp... :(

 

Det tror jeg kan være normalt.

Bl.a. må jeg ofte ta bort en frame på slutten av hvert klipp Vegas importerer.

 

Samsung har fått gode kritikker på internett, er helt sikkert et absolutt godt kamera. Det eneste negative er at filformatet kan være vanskelig å importere til redigeringsprogram.

Jeg er ganske fornøyd med kameraet, bortsett fra det med ukurrant filformat. Det er ikke lett å finne redigeringsprogram til dette nei. Jeg har funnet TMPGEnc Authoring Works 4 som foreløpig holder til det jeg trenger, som kun er å kutte litt i klippene, og lage DVD. Godt program til sitt bruk.

 

Jeg tok litt hardt i når jeg sa det var nesten et sekund med stillbilde på slutten av opptakene, men det virker veldig lenge når man ser det. :) Har sett nøyerer på det, og det er snakk om noen få frames, noen ganger opp til et halvt sekund.

Men, noe som TMPGEnc Authoring Works 4 gjør, som ikke det forrige programmet jeg brukte gjorde, er å la de siste bildene gå i svart istedenfor å vise stillbilde. Det er mye bedre, og kan være å leve med sånn at jeg slipper å kutte alle sammen. Det gjør ikke så veldig mye om det er noen frames med svart mellom opptakene syns jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...