Gå til innhold

valg av innboforsikring

steinrawr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

jeg lurte på om noen kunne anbefale meg innboforsikring?

I leieforholdet mitt står det at jeg selv må stå for innbo/løsøre. Derfor trenger jeg en rimelig forsikring.

Huset i seg selv er forsikret på eier, men selve innboet må jeg stå for selv. Vi er to personer, gutt og jente født i 90.

Vi har mye datautstyr, verdi på data, seng, tv, møbler, sykkel o.l. vil ligge på ca 100 000-120 000 (grovt overslag).

Vi bor i sentralt, rett utfor byen Trondheim, i et trehus.

Jeg har sett litt på gjensidige, og synes deres forsikring som havner på ca 500 pr/år ser ok ut, men har ikke peiling på denslags. Er det noen plasser dere tror det ville blitt billigere? If og storebrand er en del dyrere ifølge deres beregninger.

Billigere å registrere det på kvinnen?

takk for all hjelp.

-

Steinar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har spesielt verdifulle enkelt gjenstander vurder en verdisak-forsikring. Kjekt å ha på dyre kammeraer, bærbare-pc, etc.

Sykkel: Sjekke hvor mye som dekkes (beløpsgrense), hvor høy egenandel og hvor den gjelder.

F.eks fins det en sykkeldekning på mange reiseforsikringer, men ikke når reiser foregår i din hjemkommune.

120' høres veldig lite ut. Tenk på at ved brann og totalskade må absolutt alt kjøpes nytt.

Sikkert mulig å få billigere forsikring andre steder men da primært, vil jeg tro, vil feks fagforening. IF, Gjensidige og Storebrand har nokså like vilkår.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...