Gå til innhold

[Løst]Mp3 spiller til store headset.


Anbefalte innlegg

Nå har jeg gjort som sikkert et fåtall har gjort... jeg har lest stickyen øverst på side om valg av MP3 spillere.

 

Uansett, here it goes

 

Lydkvalitet

Bør være god, har kjøpt Koss MV1 headsett og vil ha equalizer på mp3 spilleren. Den må levere fyldig lyd og bra volum.

 

Spillerinfo:

-Kapasitet. Hvor mange GB?

Så lenge det er 1gb eller mer holder det for meg.

 

-Batteritid?

Sånn passe :) Vet ikke hva som er vanlig.

 

-bruksområde (eks trening, buss. En spiller med 5" skjerm egner seg ikke på trening, men er overlegen på buss)

Skal ha den i bakken til vinteren så det trenger ikke være 42" LCD skjerm på den :p

 

-Skjermstørrelse, ca. helst tommer, ikke "stor", "liten".

Det er uviktig så lenge det er en skjerm på den.

 

-Lydformater.

MP3

 

-Video?

Ikke en nødvendighet

 

-Tilkoblingstype og software?

Windows, resten er detaljer som jeg ikke gidder henge meg oppi.

 

-Tilbehør?

Nei

 

-Brukervennlighet?

Nei ikke nødvendig, tukling er en del av sjarmen :)

 

-Touchskjerm? vanlige knapper?

Ikke av betydning

 

-Radio?

Ikke av betydning

 

-wifi? og hvorfor wifi? spillere bruker wifi forskjellig, og selv om en spiller har wifi er det ikke dermed sagt at du kan surfe med den.

Ikke av betydning

 

-Andre ting kan tenkes ut selv. kankje hører du dårlig på ett øre og vil ha en spiller med pan/balance. Kanskje ser du dårlig og trenger en med stor skrift. Kanskje vil du ha spill? Bare du vet.

Nei, tror jeg er forholdsvis normal.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

Clip hadde vært det naturlige valget om equalizer ikke var et krav. Må si meg enig med 2B'1 ang D2, evt iaudio 7. Et annet alternativ er en av sony spillerne, enten A820 eller s730/s630 (ikke e430 eller b130). Ville kanskje holdt en knapp på sony sine siden touchskjerm og i7's ræva knapper kan bli en plage i alpinbakker.

https://prisguiden.no/product.php?product_id=101039

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Hvordan er disse overnevnte MP3 spillerene opp mot store headset?

Merker på min nåværende creative stone (liten sak da men) at lyden blir veldig lav når jeg tar på de store headsettene.

 

Hmm ser de kossgreiene er 250 ohm. Ugg. Veldig dårlig valg til mp3 spiller da koss for det meste lager drit og 250ohm ikke kan drives skikkelig av noen som helst mp3 spiller. Gitt de hodetelefonene er nok D2 det beste valget, siden den har sterkest forsterker av alle på markedet. Dog burde du seriøst vurdere en hodetelefonforsterker om du skal dra rundt på de greiene der

Lenke til kommentar
Hvordan er disse overnevnte MP3 spillerene opp mot store headset?

Merker på min nåværende creative stone (liten sak da men) at lyden blir veldig lav når jeg tar på de store headsettene.

 

Hmm ser de kossgreiene er 250 ohm. Ugg. Veldig dårlig valg til mp3 spiller da koss for det meste lager drit og 250ohm ikke kan drives skikkelig av noen som helst mp3 spiller. Gitt de hodetelefonene er nok D2 det beste valget, siden den har sterkest forsterker av alle på markedet. Dog burde du seriøst vurdere en hodetelefonforsterker om du skal dra rundt på de greiene der

 

Enlighten me ! :)

Hvor får jeg tak i sånn hodetlf forsterker?

Har prøvd clip og det blir dårlig lyd med disse headsettene, sikkert pga ohm opplegget.

Endret av DalaiLaban
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Finnes MANGE, dyre og billige. En av de billigste, minste på markedet er denne: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.18350

Despite prisen og butikken er den faktisk ekstremt god. Er du basshead har den også en genial bass boost funksjon. Om det er bass du skal ha EQ til, ville jeg ansolutt anbefale sansa clip + fiio e5 over eks D2, pga pris, lyd, kontroll etc. Om du følger tutorialen min her: http://www.anythingbutipod.com/archives/20...nterconnect.php og mekker en liten kabel til oppsettet samtidig vil du kunne få en meget liten, vellydende, billig klump ;)

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Ah nice :)

 

Har nå søkt om retur hos netshop på headsetta da jeg merker at de er dårligere enn mine 7år gammle headsett fra sony, selv på pcen min med soundblaster tjo og hei lydkort (var dyrt).

Så sant jeg får godkjent returen så får jeg kikke ut etter et annet headsett med mindre ohm.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Skulle faktisk til å anbefale DT770 i posten over men lot det være ettersom trådstarter ikke sa noe om musikksmak. Men gitt at du liker bass er de ekstremt gode, god komfort, passform, isolasjon og ikke minst lyd. Har et par selv. Eneste problemet kan være 3m ledning, om du da ikke kutter den av

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Pass på å kjøpe 80 eller 32ohm utgaven av dt770 så. IKKE 250 ohm :p

Har selv brukt flere sonyspillere (om det er det du skal gå for) med 80 ohm 770 og var laaangt unna maksvolum.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...