Gå til innhold

Om Akademiet Vgs


i93

Anbefalte innlegg

Hei!

Fant lite info ang. Akademiet vgs og deres skoler på nettet (bare gamle tråder) så jeg tenkte jeg skulle starte en ny. Jeg skal gå på Akademiet Medier og Kommunikasjon til høsten. Mange her som skal?

 

Mer info omAkademiet.

 

Til dere som har gått der; Hvordan er miljøet der sånn generelt? Og har dere intrykk av at det er bedre lærere i forhold til offentlig skole?

 

(Jeg skal gå i Molde)

 

 

 

-Knut F.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

jeg gikk akkurat ut fra Akademiet Molde vgs ;) Gikk ett år media, ett år i USA og på grunn av dette valgte jeg å gå påbygging siste året.

 

Det første jeg vil si, er at dere kommer til å få fantastiske lokaler. Lærerne er helt fantastiske sånn all over. Selvsagt er det noen som er mindre gode og alle lærer ikke likt osv osv. De hadde også litt problemer med å finne lærere i vår, så de måtte ta inn flere "alternative" lærerne (noen hadde ikke pedagogikk osv).

 

Miljøet er veldig godt. Men så vil skolen bli mye større nå til høst enn de forrige år. Akademiet og lærerne er veldig flinke til å skape sosial trivsel.

 

Jeg vet ikke hvor mye jeg burde si om dette, men det har vært litt tull med administrasjonen, mye av at omtrent alle i administrasjonen var nye i fjor høst, og fordi de lærer fortsatt hvordan man skal drive en skole. Men de er dyktige, men la oss håpe at du slipper unna kontoret så mye som mulig ;)

 

hvis du lurer på noe annet, bare spør :) Jeg har mye mer ros og ris å gi, hehe.

Lenke til kommentar
Hei,

 

jeg gikk akkurat ut fra Akademiet Molde vgs ;) Gikk ett år media, ett år i USA og på grunn av dette valgte jeg å gå påbygging siste året.

 

Det første jeg vil si, er at dere kommer til å få fantastiske lokaler. Lærerne er helt fantastiske sånn all over. Selvsagt er det noen som er mindre gode og alle lærer ikke likt osv osv. De hadde også litt problemer med å finne lærere i vår, så de måtte ta inn flere "alternative" lærerne (noen hadde ikke pedagogikk osv).

 

Miljøet er veldig godt. Men så vil skolen bli mye større nå til høst enn de forrige år. Akademiet og lærerne er veldig flinke til å skape sosial trivsel.

 

Jeg vet ikke hvor mye jeg burde si om dette, men det har vært litt tull med administrasjonen, mye av at omtrent alle i administrasjonen var nye i fjor høst, og fordi de lærer fortsatt hvordan man skal drive en skole. Men de er dyktige, men la oss håpe at du slipper unna kontoret så mye som mulig ;)

 

hvis du lurer på noe annet, bare spør :) Jeg har mye mer ros og ris å gi, hehe.

 

Takker for tilbakemelding! Har forstått det slik at man får utdelt PC av skolen ved skolestart. Jeg har helst lyst til å bruke min egen, er det mulig, eller må man bruke skolens pc?

Og skolen skryter veldig av at de satser på teknologi osv. på nettsiden deres. Er det tilfelle? (Sammenlignet med en offentlig skole)

 

Setter stor pris på om du gidder å gi masse info/ros/ris om skolen! :D Kommer til å bli spennende å begynne til høsten, med helt nye lokaler! Hvordan er miljøet der sånn generelt? Jeg kjenner ingen på forhånd.

 

Knut

:)

Lenke til kommentar

Hmm nei, så lenge du ikke har god grunn må du bruke skole pc-en... Jeg husker ikke grunnen hvorfor, men det har jo med nettverk osv da :)

 

Ja, det som er at alle Akademiet skolene, foruten den i Molde, har ett felles nettverk. Dette er ikke så veldig bra - sies det! Men det vi har hatt i Fabrikkveien er for det meste veldig bra. Jeg vet ikke om de vil dele nettverk med resten av skolene, eller fortsatt ha sitt eget. Hvis de vil fortsette med eget nettverk vil jeg påstå at det kommer til å være utmerket internett.

 

Det er veldig bra med teknologisk bruk i undervisning og du har nesten ubegrenset bruk av kameraer, rom og annet utstyr. MEN i slutten av i år begynte de med at du måtte "reservere" utstyr. Antar at de vil fortsette med dette da det bare blir flere i høst, du har jo fortsatt god tilgang til utstyr men ikke ubegrenset.

 

Det er veldig god kvalitet på utstyr.

 

Miljøet er generelt veldig bra, og de som kommer til å bli tredjeklassinger til høsten er veldig greie folk, så det er ikke noe bullying shit osv

 

Jeg må stikke, men hvis du lurer på noe så bare spør :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg skal ta opp et par fag på akademiet, fysikk og matte. er lærerene i kategorien veldig flinke ? fagene koster tilsammen nesten 17000, er det mulig å få dekket deler av denne summen ved hjelp av stipend? Vet du noe om dette? Foreldrene mine tjener vel litt over gjennomsnittlig inntekt...

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...