Gå til innhold

Core i7 cpuer og Windows 7 RC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

med en slik godbit i maskinen og har du 2GB, 4GB eller kanskje mer? RAM ville jeg uten tvil gått for 64bit.

 

Er bedre til å behandle store tall raskere og klarer å adressere mer minne.

Du vil få en smule økt ytelse noen programmer "flyter" bedre med fire kjerner og 64bit sammens.

Du vil få utnyttet maskinvaren din mens 32bit kveler den og holder potensialet tilbake.

 

Du kan komme borti kompatibilitet kollisjoner ved bruk av gamle win 95, 98 programvare men win7 har innebygd virtualisering med win XP installert som du kan kjøre de programmene på.

64bit trenger driver signering for å kjøre programmer så viss utviklerene ikke har tatt hensyn til dette vil du få problemer med installasjon av det programmet, men dette løses også ved å kjøre den virtuelle XP-en som er 32bit

 

Merk at de problemene jeg nevnt er mer eller mindre IKKE eksisterende nå til dags og det blir bare mindre av de.

Endret av Freke88
Lenke til kommentar
med en slik godbit i maskinen og har du 2GB, 4GB eller kanskje mer? RAM ville jeg uten tvil gått for 64bit.

 

Er bedre til å behandle store tall raskere og klarer å adressere mer minne.

Du vil få en smule økt ytelse noen programmer "flyter" bedre med fire kjerner og 64bit sammens.

Du vil få utnyttet maskinvaren din mens 32bit kveler den og holder potensialet tilbake.

 

Du kan komme borti kompatibilitet kollisjoner ved bruk av gamle win 95, 98 programvare men win7 har innebygd virtualisering med win XP installert som du kan kjøre de programmene på.

64bit trenger driver signering for å kjøre programmer så viss utviklerene ikke har tatt hensyn til dette vil du få problemer med installasjon av det programmet, men dette løses også ved å kjøre den virtuelle XP-en som er 32bit

 

Merk at de problemene jeg nevnt er mer eller mindre IKKE eksisterende nå til dags og det blir bare mindre av de.

 

Takker for den enkle forklaringen!

Og ja, jeg har 6gb ram, så da er det uten tvil 64bit jeg burde bruke.

Men grunnen til at jeg spurte er at jeg fikk problemer når jeg skulle innstallere enkelte drivere til maskinen, samt at Panda Antivirus ikke ville la seg installere.

Men det kommer vel av kompatibilitet kollisjon, slik som du nevnte.

Men er det normalt at enkelte drivere ikke vil la seg innstallere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...