Gå til innhold

hvordan er miljøet på elektrofag generellt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

på VGS nivå?

 

Kommer litt ann på, første året virka litt som det nye "mekk"...hvor mange enten bare ville lære hvordan å tune mopeden sin elektronisk/bare komme seg gjennom.

 

På den andre side har man også folk som er genuint interesserte, og som gjør det bra.

Lenke til kommentar
Jeg har gått elektrofag, og jeg sitter med inntrykket av at de fleste er slasker som ikke bryr seg så hardt, og sitter bare og spiller spill, noen få i klassen kan være interessert.

Jeg går studiespesialisering, og jeg sitter med inntrykket av at de fleste er slasker som ikke bryr seg så hardt, og sitter bare og spiller spill, noen få i klassen kan være interessert.

Endret av Newklear
Lenke til kommentar
Jeg går studiespesialisering, og jeg sitter med inntrykket av at de fleste er slasker som ikke bryr seg så hardt, og sitter bare og spiller spill, noen få i klassen kan være interessert.

Dette er jo den vanlige oppfatningen de fleste av dere allmenn-gutter har av oss yrkesfaglige. Jeg gikk VG1 og 2 innen elektro, før jeg tok påbygging til studiekompetanse. Over halvparten i klassen min på VG1 var veldig "lærevillige". Vi fulgte med i timen og var ganske seriøse. Men det beste med mitt år på VG1, var klassemiljøet. Vi hadde det kjempegøy sammen. Når man velger elektro, kommer man i klasse med mange andre som har samme interesser som deg og det hjelper mye på klassemiljøet.

Lenke til kommentar

Man vil nok ganske sikkert merke en stor forskjell fra første til andre året. Det gjorde jeg i hvert fall. Man fikk silet ut gutta som var mest hypp på å mekke, og satt igjen med de mer data- og elektronikkinteresserte. De fleste av dem var faktisk veldig lærevillige, også, bortsett fra at det lett ble en god del fjasing og avsporing. Men på den andre siden har jeg aldri hatt det så morsomt på skolen som under tredjeåret på elektro heller, da. :fun:

Lenke til kommentar
Jeg går studiespesialisering, og jeg sitter med inntrykket av at de fleste er slasker som ikke bryr seg så hardt, og sitter bare og spiller spill, noen få i klassen kan være interessert.

Dette er jo den vanlige oppfatningen de fleste av dere allmenn-gutter har av oss yrkesfaglige. Jeg gikk VG1 og 2 innen elektro, før jeg tok påbygging til studiekompetanse. Over halvparten i klassen min på VG1 var veldig "lærevillige". Vi fulgte med i timen og var ganske seriøse. Men det beste med mitt år på VG1, var klassemiljøet. Vi hadde det kjempegøy sammen. Når man velger elektro, kommer man i klasse med mange andre som har samme interesser som deg og det hjelper mye på klassemiljøet.

Haha, ikke det jeg mente :) Prøvde å poengtere at det er sånne folk som det ble henvist til i posten jeg quotet over alt, ikke bare på yrkesfaglig! Altså omtrent det samme du forsøker å få frem ;)

Lenke til kommentar

Lol kan jo ikke få noe svar på spørsmalet ditt på den måten da :p

Hvordan folker er / åssen folk, kommer jo an på hvor en du er og hvert år, åssen folk osv .

Gikk nettop vg1 el. men en veldig fin klasse, vi var en sammensveisa gjeng med god humor og fant på mye sprell. Ikke at det var no dårlig miljø eller et hjørne med geeks :p

Må bare si Elektro er chiiil, og har du butikk på skolen eller ved siden av så har du pause, kjøper pizza og brus, setter deg i klasse rommet og chilleren med litt gjester og folk. Så byyner timen og du kobler no greier mens du prater med non eller hører på litt musikk. Så bare viser du fram verket til læreren, får en 5 eller 6 (er lett som bare det ! ) så chiller dun litt, lager et koblings skjema og kobler opp et anlegg osv .

:)

 

 

(parallel klassen hadde visst fått alle geeksa og slæskene som dere kaller de)

Lenke til kommentar

For å være ærlig; Jeg har flere kamerater som går bygglinje, samt flere kamerater som går elektro.

 

Alle de deler intrykker at det er flest slasker, men det varierer også veldig fra skole til skole. Det vi sitter og diskuterer her, er generalisering av en gruppe mennesker. Alle er hvorvidt helt forskjellige individer.

 

Men jeg vil si at; Ett dårlig jordbær, ødelegger hele kurven. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...