Gå til innhold

Bærbar 15-16", med oppløsning på minst 1400x900


Anbefalte innlegg

Skal ha en bærbar til enkel surfing, men oppløsning må være 1400x900 eller større.

Har sett på Elkjøp og Elprice osv, men disse har kun oppløsning på 1366 x 768. 1600x1200 blir for høy oppløsning på en 15" når det er fattern som skal ha den.

 

Hva finnes der ute av modeller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg vært på Dell sine sider og funnet ut at følgende maskiner gir det denne oppløsningen.

Dell Inspiron 1545: 15,6-tommers WXGA WLED (1366 x 768) TFT-skjerm

Studio 15: 15,6-tommers widescreen WXGA LED (1366 x 768) TFT-skjerm eller 15.6in Widescreen Full High Definition (1920x1080) WLED with TrueLife (Dette blir altfor høy oppløsning på en 15" spør du meg)

Studio XPS 16: 16" (inch) Truelife 720p HD WLED Edge to Edge Display eller 16" (inch) Truelife 1080p Full HD RGBLED Edge to Edge Display. Hvilken oppløsning har 720p og 1080p?

 

Edit:

Hvilke merker finnes i dag med litt høyere oppløsning? Jeg synes en oppløsning på 1366x768 gjør at det blir for mye scrolling nedover. Åpner man feks vg.no så ser man jo kun første artikkel

Endret av ken8
Lenke til kommentar
Skal ha en bærbar til enkel surfing, men oppløsning må være 1400x900 eller større.

Har sett på Elkjøp og Elprice osv, men disse har kun oppløsning på 1366 x 768. 1600x1200 blir for høy oppløsning på en 15" når det er fattern som skal ha den.

 

Hva finnes der ute av modeller?

 

 

Ta en kikk på Prisguiden's avanserte søk; du kan spesifisere skjermstørrelse og oppløsning. Det er mange bærbare å velge mellom. Eller er jeg helt enig at det store flertallet av bærbare har for lav oppløsning, og nå også altfor lave ("brede") skjermer med nesten ingen plass i høyden. Dessverre vil massene av bevistløse kjøpere ("jeg trenger ikke noe avansert osv.") ikke bry seg, og snart kan det bli vanskelig å finne en laptop som ikke har lavskjerm.

 

https://prisguiden.no/cat.php?cat_i...ering=min_price

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...