Gå til innhold

[Løst]Lagspikes i WoW


Anbefalte innlegg

Har den siste tiden hatt store problemer med lagspikes, varer gjerne i 2-5 sekunder, så skjer alt som har skjedd under spiken på en gang. Ca 20sek til 45sek mellom hver spike. Når jeg logger inn har jeg gjerne 2 lagfrie minutter, etter det kommer de jevnlig, skjer i Dalaran, BGs, arenas, instanser.

 

Spillte så rett etterpå en runde BF2142 i 20 minutter, ikke en eneste spike med ~40ms hele veien. Ligger på 50-60ms i WoW, latencyen vises fortsatt som 50-60ms selv etter en spike, noe som virker rart.

 

Sitter på en desktop med XP, som får internett via en laptop (Acer Aspire 5720ZG) med Vista som igjen er koblet til ruteren, D-Link DIR 615 (trådløst).

 

PCene er koblet med en switch imellom, må gi desktopen IP adresse manuellt for at det skal virke. Har satt DNS og gateway server til 192.168.0.1, vet ikke om det er riktig men internett virker fint =P Åpnet alle porter som WoW bruker i ruteren også, disablet firewall for å se om det virket, men neida.

 

Etter litt googling fant jeg ut at Vista sjekket for nye nettverk innimellom, og dette kunne skape spikes. Lastet ned WLAN optimizer som skal disable dette, fortsatt spikes. Har Peer Guardian på laptopen, tenkte kanskje det skapte noe problem, uninstalerte det. Ingen suksess der heller.

 

Formaterte så laptopen for å se om det skjedde noe, ingenting der heller.

 

Kjørte Ad-Aware og CCleaner for å se om var noe crap på PCen, ingenting.

 

Kjøpte så et trådløst nettverkskort, Linksys WMP54G. Tenkte kanskje at det å få internett via en laptop kanskje ikke var en god ide. Resultatet var horribelt, 400ms og instant DC med en eneste gang jeg castet et spell. Vanlig surfing virket, men thats it.

400 velbrukte kroner =( Var på Elkjøp btw, så kan vel kanskje få pengene tilbake? =P

 

Begynner å gå tom for ideer, eneste jeg kan tenke meg er å formatere desktopen, men tviler litt. Har defragget, scannet for virus, malware, trojanere og uninstalert alt som kan tenkes å bruke internett, lukket det meste av prosesser osv.

 

Specs:

-XP Home Edition SP2

 

-Abit Fatal1ty FP-IN9 SLI

nVIDIA nForce 650i SLI (C55)

 

-DualCore Intel Core 2 Duo E6750, 3000 MHz (8 x 375)

 

-Gainward GeForce 9600 GT

 

-4GB RAM

 

Har nyeste skjermkort / chipset drivere.

 

Har virket prikkfritt før med samme setup, skjønner ingenting =S

Totalt umulig å spille nå =(

 

HALPZ

 

EDIT: Fant ut av det. Hadde endret noe i registert for å gi bedre ping (Noe TCP packet greier) Tok tilbake til default, og spiksene var borte. Pingen gikk fra 60 til 200 =\, men bedre enn med spikes.

Endret av futtbucker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...