Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vond nakke som har forverret seg til de grader.


Cecion

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

For 2 døgn siden var nakken min helt fin, har aldri hatt noen store problemer med nakken. Har vært en uke i Hellas og sovet på en ikke så veldig god seng, så våknet i går morgens til at jeg hadde litt smerter i nakken. Denne dagen skulle jeg hjem så reiste trangt (fly og buss) i ca. 8 timer. Så når jeg våkner i dag morges har jeg helt sinnsykt vondt i nakken, klarer nesten ikke å vri på hodet ordentlig og hvis jeg ikke reiser meg ytterst forsiktig så blir jeg svimmel og får en skikkelig stikkende hodepine. Tar jeg noen dype åndedrag kjenner jeg at det ikke er slikt som det skal, selvom det ikke gjør vondt.

 

Dette er litt skummelt siden jeg aldri har hatt noen lignende følelse før og privatlegen min er på ferie. Håper det er noen lommeleger som enten har opplevd dette før eller har noen tips og triks.

 

NB! Har prøvd å massere det ut, men funker ikke det heller.

 

Mvh

 

Cecion

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hatt noe lignende der nakken min nærmest låste seg i løpet av natta. Jeg våkna og klarte ikke å bevege nakken og jeg var kvalm.

 

jeg dro til legen, og han sa jeg skulle gjøre noen små nakkebevegelser med å bøye hodet forsiktig opp og ned og til sidene.

 

Det varte noen dager, men ble bedre for hver dag

 

Kanskje det er noe som går vekk av seg selv :)

 

Men jeg ville gått til legen. Drit i om privatlegen din er på ferie, gå til en annen :)

 

Du må prioritere: vente på at han ska komme hjem fra ferie eller nakken din

Lenke til kommentar

Det kan gå seg til etterhvert. En kiropraktor kan befri låsningen (er utrolig effektivt noen ganger), men du må regne med å betale kr 300+ (kanskje 500.- ved første konsultasjon). Men mange vil ha deg flere ganger enn strengt tatt nødvendig (er min erfaring).

Endret av fjellreven1
Lenke til kommentar

Var innom legevakten og legen der sa at det var muskelrelatert og at det var noe infeksjon / betennelse rundt om i nakken siden CRP'en var noget høy. Det har avtatt litt, men jeg har fortsatt preg av at jeg ikke klarer å vri nakken ordentlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...