Gå til innhold

Ferie for motorinteressert, leie av Chevrolet Corvette Z06 som 18åring


Anbefalte innlegg

Hoy!

 

Lurer på å dra på en enmannsferie en gang etter nyttår, og hovedattraksjonen blir motor, og tenker da spesielt på å få leie bilen som jeg har drømt om siden jeg var liten - Corvette.

 

Vet at i f.eks USA er det et minimum 21 de fleste steder, men at man også må ha følge av en som er eldre enn 21 på mange ting.

Men er det noen land der man lett får leid en slik bil som 18åring? Er ikke noe råkjøring jeg har tenkt å drive med, men må være et sted der veiene er akseptable.

 

Ellers hadde det vært gøy og prøv alt slik som vannscooter, safaritur med crosser, og slike ting som har med motor å gjøre. Skydiving hadde også vært gøy, men blir vel litt for dumt å spør slik :p

 

 

Men alt i alt spør jeg om hvilket land som hadde passet best dersom jeg skal få leid den bilen som 18åring?

 

På forhånd takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mulig å leie bil i USA når du er under 21, men det er møkkadyrt.

 

Jeg var i USA for et par måneder siden, og vi måtte betale ekstra fordi vi var mellom 21 og 25.

 

I utgangspunktet ville jeg ha en Mustang, men det fikk vi ikke lov til, da vi var under 25. Dette var i Orlando, og vi sjekket riktignok bare de store selskapene.

 

Vi endte opp med en Ford Escape med 240-hesters sekser og en Dodge Avenger (zZZzzZzZ).

 

Jeg tror virkelig ikke du har lyst til å betale det du evnt. må for å leie en Corvette nå. Med tanke på at alderstillegget for de mellom 21 og 25 er ca. $25 per dag hos de store, og Corvette er en dyr bil å leie fra før. Gamlingen leide en da han var over i fjor, og betalte vel 8000,- for én uke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...