Gå til innhold

Kjøp av laptop til under 10k - gamer pc


Anbefalte innlegg

Har etterhvert funnet ut at det er på tide å bytte ut min Asus F3Sr, som forsåvidt har gjort en god jobb de siste 18mnd.

 

men det å bytte PC innebærer at man igjen må sette seg inn i hvilke skjermkort, prosessorer, "tilbehør" osv, som gir mest valuta for pengene.

 

 

så langt har jeg funnet ut at Radeon HD4650 er fine greier, og er bedre enn både GF 9600 og GF 130. men hva er hakket over Radeon 4650? og hvor mye lengre opp i prisklasse for å få noe bedre?

 

har sett litt på Acer Aspire 6930G og Multicom's KHLB2.

 

Harddisk er ikke så viktig, da jeg uansett kommer til å ende opp med å drasse på en eksternharddisk. og av erfaring vet jeg at skjermkort er en veldig dyr komponent i datamaskiner, da jeg alltid har hatt skjermkort til +/- 5000,- i de stasjonere jeg har hatt.

 

Prosessor er jeg derimot mere usikker.

Ser Acer'n er utstyrt med en Intel Core 2 Duo T6400 mens den billigste på Multicom's maskin er utstyrt med Intel® Core™2 Duo P8700.

hva skiller mellom P og T i prosessorbetegnelse?

og hvor mye yter disse i forhold til de gode gamle P4 og AMD Athlon på 2-3Ghz?

 

må man virkelig ha så sabla stor prosessor på dagens spill?

 

 

Edit:

Grunnen til at jeg ønsker en litt solig laptop som kan brukes til litt tunge spill er at jeg jobber på båt, og det å drasse på en stasjoner er uaktuelt. da bruker jeg heller noen kroner ekstra på en skikkelig laptop.

 

Edit 2:

HD4650, ikke HD3650 :thumbup:

Endret av Stuff04
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HD3650 er ikke bedre enn 9600M GT.

 

De to du har funnet der er nok de beste i den klassen.

 

P-prosessorer bruker 25W og T-prosessorene bruker 35W. Lengre batterilevetid med P-prosessorer.

 

Ganske stor forskjell på T6400 og P8700. T6400 er santa rosa og P8700 er montevina. 530 forskjell i klokkespeed (haha dårlig ord) og 266 forskjell i FSB og 1mb mindre cache på T6400.

 

Man trenger ikke så god prosessor om man ikke spiller spill som krever mye CPU. Trur skjermkortet vil være flaskehalsen i de aller fleste spill. Men greit med litt god CPU om man skal redigere osv.

Lenke til kommentar

Hei, så kult, har samme asus-pc jeg også, fant min nye pc her om dagen ^^

 

For meg var KHLB2 det beste valget for bra ytelse for penga, men det er litt kompromisser med knappene (ctrl og delete på "feil" steder), dårlige høytalere og fram til slutten av juli - dårlig skjermoppløsning. Min endelige modell kom på 11.000kr med office og windows.

 

Hvis jeg skal være litt slem, så har vel kanskje verken Multicom eller Acer fantastisk byggekvalitet, men hvis du ser for deg 18 måneders livssyklus, har det vel uansett ingenting å si.

 

Hvis du lurer mer om KHLB2, er det en tråd her et sted hvor det står ganske utdypende om hvordan folk har opplevd den :)

Lenke til kommentar
Nå er jo dette en compal da. Multicom lager ikke laptoper. De kjøper inn og lager sitt eget navn på de.

 

Ordkløveri. Men hvis du skal være så nøye på det, er det Multicomen, dvs pc'en som Multicom selger som kanskje har dårlig byggekvalitet. Bruker simpelthen samme ord som OP.

Endret av pkg_inc
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...