Gå til innhold

Hvilken PC skal jeg kjøpe?


Anbefalte innlegg

Jatta da er det snart skolestart igjen og siden min nåværende PC bråker noe helt forferdelig, trenger jeg en ny liten, lett PC til skolebruk. Jeg er ikke særlig god på PC-kjøp og lignende så derfor spør jeg dere etter tips. Jeg har disse kravene:

 

- Lite støy! Det er veldig viktig, da jeg skal bruke den på skolen.

- Liten og lett.

- I mellom 12-14" skjerm.

- Være en god PC som jeg kan bruke til skoleting, men samtidig surfe på nettet med. Blir nok ikke brukt til spill, men må være god til å spille musikk og film på.

- Ha godt batteri og minne +++

- Ikke alt for dyr. Rundt 4000 kr er perfekt!

 

Så... noen forslag? :)

Endret av Ueland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange problemer med de fleste maskiner, så det er umulig å generalisere slik.

 

Lenovo maskiner har som oftest meget god kvalitet, og lager ikke minst maskiner som duger til litt mer seriøst bruk. Godt tastatur og stødig konstruksjon er noen av fordelene. Er klar over at jeg er litt generaliserende, men tror det er høvelig enighet om dette.

 

Har da ikke lest noen tester av akkurat denne maskinen, og det følger bare med et 3-cell batteri, men jeg tror ikke du går feil her. 6-cell kan uansett kjøpes, men det koster...

 

6000 er noe annet...

 

Edit: Om du ikke trenger blå lys osv er kanskje en Dell Vostro 1320 et alternativ. Du burde fint klare å konfigurere en slik til under 6000 kr. Det store minuset med den er da muligens at den mangler hdmi, kanskje noe kort batterilevetid Test

Endret av Pastafarian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...