Gå til innhold

kjøling til i7 med mulighet for oppgradinger


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Vet det finnes tusen tråder om nøyaktig det samme, men jo mer jeg leser trådene jo mer usikker blir jeg. Er jo tusen forskjellige komponenter.. så jeg "tenkte" det var greit med en egen tråd.

 

Greit nok, har følgende hardware.

 

core i7

asus p6t delxe v1

corsair 3x2 1600mhz xms noe, ikke dominator ram'en i hvertfall

ati 4870

 

så her er greia, jeg ønsker i utgangspunktet kun å kjøle cpu. da den blir vel varm med luftkjøling (4ghz med noctua push pull) derfor vannkjøling. er chipset virkelig nødvendig? jeg gidder ikke punge ut masse penger på kjøling til skjermkortet som ikke lenger er top notch, men det hadde vært greit å knne gjøre det senere dersom jeg kjøper et nytt skjermkort.

 

så det jeg trenger (tror jeg) er en vannblokk til cpu, radiator, pumpe, tank(?) og ja, slanger og nipler og alt det der. jeg ønsker kvalitet med nok kapasitet til eventuelt å kunne kjøle hk, gpu(s) etc. Budsjettet er ikke så nøye, men å betale unødvendig mye for ytelse som er marginalt bedre er jeg ikke ute etter. Det hadde vært nydelig om alt kunne kjøpes i en og samme butikk, f.eks chilled pc, de virker solide.

 

 

på forhånd takk :]

Endret av cardiac arrest
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Da må vi nesten gå for en tredje bump!

 

Har nå anskaffet meg en lian li cube, tanken er nå å ha 3 stk athena 5 in 3 moduler på psu-siden og radiator på hovedkort-siden og evt en i toppen. Men her sier kanskje mspaint.exe mer enn 1000 ord.

 

post-21519-1248049028_thumb.jpg

 

Vil en singel 240mm radiator gjøre susen i forhold til å kjøle en i7 godt nok?

 

Jeg vil gjerne ha tips på hvordan jeg burde sette opp dette, og gjerne hvilke deler som er fornuftige å kjøpe inn!

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...