Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC repboot/crash etter litt spilling


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har et lite problem,føst fryse spillet og etter ikke en hel sekund engang restarte PCen, på alle spill. Det kann skjer etter 1min eller 5 timers spilling.

 

Har scanna PCen men den are clean.

 

"

Feilsignatur:

BCCode : 100000d1 BCP1 : 000000A8 BCP2 : 00000002 BCP3 : 00000000

BCP4 : F67CFDB8 OSVer : 5_1_2600 SP : 3_0 Product : 768_1

 

Teknisk info:

Følgene feil inkluderes i denne feilraport:

C:\DOCUME~1\Heiko\LOKALE~1\Temp\WER5c90.dir00\Mini070109-01.dmp

C:\DOCUME~1\Heiko\LOKALE~1\Temp\WER5c90.dir00\sysdata.xml

"

 

System specs:

intel celeron D(3,06Ghz)

geforce 6200 turbocach

1GBram

Windows XP Home SP3

 

Okeyda ikke beste PCen men jeg spill ikke særlig tunge spill. Han gjord det i tre år god why funke det ikke lenger?

 

Jeg har søkt på google og i forume men jeg fant bare ut at noen av det expertan her kunne finne feiln på dump filen.

jeg kom meg til dump filen ved å kjøre:C:\Windows\minidump og skal nå laste opp den nysten dumpfilen.

 

EIDT:

http://ul.to/6aggh0

håpe noen kann hjelpe meg, spesielt med dumpfilen

Endret av Norwayfish
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hmm. kan det være et temperaturproblem?

speedfan er vel beste alternativ for å sjekke temperaturene dine, også stresser du bare maskinen, omså med et program som Orthos. Du finner fort ut om det cpu'en blir varm.

 

nei, det ikke det okey dahr grafik korted går opp i 90C når jeg spille sida 6200 har ingen vifte bare passiv kjøing(eller var det uten vifte aktiv kjøling?)

 

CPUen er på 40-50C når jge spill, resten er med 40. det gikk bra i 3år og vi rensa viftan hver månde og sånn, nei tror ikke det temperaturen er problemet.alt funke jo perfekt etter restart, i det jeg fant til nå har alle som har den feil en eller an feil med en eller annen fil, driver or wahtever.

 

men får å finne ut treng jeg en såm kann lese dump filen.

PS: driveran er uptodate.

Lenke til kommentar

Hei gikk over minidump filen din og som vi ser av stakken:

 

STACK_TEXT:

WARNING: Stack unwind information not available. Following frames may be wrong.

f7c49dbc f7c49dd0 00000000 8633d008 f7c49eac nv4_mini+0x39ddb8

f7c49dc0 00000000 8633d008 f7c49eac c1d00879 0xf7c49dd0

 

Så er første feilende instruksjon i nv4_mini.sys. Er du helt sikker på at denne driveren er helt oppdatert?

 

Jeg gikk litt grundigere til verks:

Timestamp: Fri May 01 08:30:33 2009 (49FA9709) Tilsier at driveren er rimelig ny, det var ikke etter en driveroppdatering at problemet begynte å oppstå?

 

Inntreffer problemet kun under GTR2.exe?

 

Det som er litt påfallende er at det er den aller første instruksjonen som feiler.

kd> uf nv4_mini+0x39ddb8

nv4_mini+0x39ddb8:

f67cfdb8 ff93a8000000 call dword ptr [ebx+0A8h]

 

Problemet er at registeret EBX er blitt nullet ut og instruksjonen EBX+0A8H ender da opp i ugyldig minne. Siden registeret er blitt nullet ut allerede ved første instruksjon mistenker jeg enten at minnet var korrupt før denne driveren fikk gjort noe - eller at Windows tilfeldigvis hoppet rett inn på denne minnelokasjonen.

 

Er klar over at dette nødvendigvis ikke sier deg så mye, men ting kan tyde på at det er ikke nødvendigvis denne driveren som er problemet. Desverre er en minidumpfil ganske så begrenset til hva man egentlig kan finne ut av. Om du har flere kan du gjerne laste dem opp her.

Endret av fenderebest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...