Gå til innhold

Hele dingsen KRÆSJET idag


Anbefalte innlegg

Min brors gamle sliter, HP P3 866mhz tok kvelden i dag.. Det skjedde da jeg satt og jobbet. Den låste seg helt, og jeg måtte bare skru av maskinen. Når jeg da skrudde den på igjen skjedde det fint lite.

 

Jeg får skrudd den på , men that`s it. Både skjermen og tastatur fikk ikke signal, så det sto "NO SIGNAL" på skjermen. Jeg kan ikke starte opp i bios, sikkermodus eller fra cdrom. Her må det være noe alvorlig som har gått i stykker.

 

Kan det være hovedkortet????

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis det eneste som skjer er at diverse vifter og harddiskene starter kan det være cpu, hk eller skjermkort. Selv om minnet ryker kommer man seg som regel til bootskjermen ti bios.

Selv opplevde jeg at hket mitt kvelda nydlig med disse symtomene

Lenke til kommentar

jaaavel... Ja jeg ser jo at det er liv i hardisken, og alle vifter går som normalt. så da er det vel hovedkort eller CPU som har lagt på røret. POkker og. Tror ikke jeg vil legge noe ut på den "komplette" HP multipakk løsningen. Brodern får begynne å spare til ny selvbygd.

Lenke til kommentar

Dette minner meg stygt om då hovedkortet mitt havarerte. Plutselig måtte eg drive og skru av og på maskina x antal gonger før eg fekk ho i gang og til slutt var det heilt umulig. Trudde ei stund at det var psu, men det viste seg etterkvart at hovedkortet var syndaren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...