Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Innebygd webcamera; Problemer!


Anbefalte innlegg

Hei! Som emnetittelen sier har jeg problemer med mitt innebygde camera (Bærbar PC).

Det har funket fint før, helt til jeg formaterte. Da la jeg inn drivere, alle originale fra cden. Når jeg innstalerer cameraet må jeg restarte, også skal jeg teste det via ''AMcAP'' et capture program som følger med. Og da får jeg opp en feil melding som lyder;

 

'' Sorry, you have no video capture hardware. Video capture will not function properly''

 

 

Noen som har noen tips til hva dette kan være? Er ganske viktig, ettersom jeg skal selge pcen min til søstra mi, som syns dette er et ''must'' :roll:

 

Mvh

Aassveen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om du ikke finner kameraet i andre programmer som bruker webcamtjenesten som f.eks msn, tror jeg at det fortsatt mangler en driver/oppdatert driver. Evt, sjekk enhetsbehandling mtp status for camdrivere.

I Device Manager får jeg følgende feilmelding;

Windows cannot load the device driver for this hardware. The driver may be corrupted or missing. (Code 39)

Når jeg prøver å update sier windows at den beste driveren allerede er innstalert :/

Lenke til kommentar
Om du ikke finner kameraet i andre programmer som bruker webcamtjenesten som f.eks msn, tror jeg at det fortsatt mangler en driver/oppdatert driver. Evt, sjekk enhetsbehandling mtp status for camdrivere.

I Device Manager får jeg følgende feilmelding;

Windows cannot load the device driver for this hardware. The driver may be corrupted or missing. (Code 39)

Når jeg prøver å update sier windows at den beste driveren allerede er innstalert :/

 

 

Du må forsøke å "avinstallere" kameraet fra listen. Da forsvinner alle gamle/korrupte drivere, for så å installere den nyeste. Om det integrerte kameraet er på listen i enhetsbehandling høyreklikker du på det og trykker "uninstall/avinstaller". Om det ikke ligger der er jeg usikker på hvordan du skal få slettet det gamle..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...