Gå til innhold

Problemer med internett.


Anbefalte innlegg

Jeg har et veldig irriterende problem. Jeg må deaktivere og reaktivere nettverkskortet hele tiden, for etter en stund starter jeg å få page load error(selv om det står at signalstyrken er bra), eller halvladede sider. Er det et problem med PCen min eller modemet?

 

PCen min er ny. Jeg har Vista 64bit SP1.

Jeg har hatt lignende problemer før, men det har ikke skjedd så ofte. Jeg har telenorabbonement.

 

Broren min(som bruker samme nettverk som meg) har samme problemet, og vi har begge vista SP1. Jeg har dette problemet selv om PCen hans er skrudd av.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikker på at det ikke er routeren deres som er problemet? Noen routere, også telenor sine av erfaring, når de blir gamle eller at de kommer med den feilen, de kobler seg av og på internett ofte.. Prøv å ringe telenor og hør om modemet ditt holder tilkoblingen, eller om den kobler fra/til hele ofte.. Hvis den gjør det, så er det da routeren som er problemet..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Men ville ikke datamaskinen merke det hvis routeren er dårlig? Det står at signalet er sterkt hele tiden.

 

Jeg merker nå at det kan ha noe med at broren min bruker samme. Så da er det vel kanskje hverken routeren eller modemet det er noe i veien med?

Lenke til kommentar

signalet mellom deg og routeren er sterk ja.. Men det er fra routeren og ut til internett som kan være en feil på.. Men kan også være høy ned/opplastning som er problemet ja. Prøv å stopp all nedlastning med bittorrent, og se om problemet fortsetter.. Alternativt, sette opp Scheduler og/eller begrenset tillatt trafikk i bittorrentprogrammet.. Vet man kan det i µTorrent iallefall.. ;)

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Takk for all hjelp.

 

Broren min sier at han ikke laster ned noe.

 

Med en gang han skrur av tilkoblingen sin virker min perfekt, og når han har på sin virker begge våres dårlig. Det virker rart synes jeg. Og dette er når ingen av oss laster ned noe.

Lenke til kommentar

Hvis dette kun skjer på trådløsforbindelsen så kan det være noe som forstyrrer eller annet problem. Prøv med nettverkskabel, for da blir det sikkert stabilt?

 

Kanskje du kan liste opp hva slags utstyr som er i bruk. Datamaskiner og routermodem?

Bruker dere kryptering og i såfall hvilken type?

Prøv også å bytte kanal på routeren slik at evt trådløstelefon eller annet ikke forstyrrer.

Prøv kanal 1 og kanal 13 for å se om det har noen effekt.

Du logger inn på routermodemet her antar jeg: http://10.0.0.138

Lenke til kommentar
Hvis dette kun skjer på trådløsforbindelsen så kan det være noe som forstyrrer eller annet problem. Prøv med nettverkskabel, for da blir det sikkert stabilt?

 

Kanskje du kan liste opp hva slags utstyr som er i bruk. Datamaskiner og routermodem?

Bruker dere kryptering og i såfall hvilken type?

Prøv også å bytte kanal på routeren slik at evt trådløstelefon eller annet ikke forstyrrer.

Prøv kanal 1 og kanal 13 for å se om det har noen effekt.

Du logger inn på routermodemet her antar jeg: http://10.0.0.138

 

 

Smart det han sier her.. Smart.. Kan være hvis du bruker WPA og routeren er litt dårlig (for eks. lite minne) så har den det vanskelig med å håndtere flere maskiner og WPA nøkler samtidig..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...