Gå til innhold

Hjelp! Jeg skal ha ny telefon med touch!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Jeg har tenkt og kjøpe meg ny mobiltelefon.

Jeg har nå hatt en nokia n73 i 2 og ett halvt år og dør etter ny mobiltelefon :cry:

Veit at mobil fronten vokser og at det kommer mange nye i hele sommer og resten av året!

Dette er det den må ha : :thumbup:

Touch skjerm

Greit kamera (helst litt bra,men har ikke mye og si)

Bra følsomhet i skjermen

God lagringsplass

Wifi , Edge og 3g osv .....

Pågrunn av wifi så er det bra med en bra nettleser!

Bra og se film på(Veldig viktig)

Høy oppløsning

Fine menyer

Bra og skrive på

Prisen har litt og si jeg tenker på og ta telenor abbonoment på telefonen (Skal ha fri familie)

Bra mp3 spiller/lydkvalitet

Altså en multimedia telefon rett og slett :cool:

Men jeg tror min forrige telefon var en smart telefon der jeg kunne installere programmer som jeg ville, så en smart telefon hadde vært best tror jeg nokk :thumbup:

Jeg tenkte hovedsakelig på en iphone og det kommer en ny iphone nå nemmelig iphone 3gs.

Jeg har ikke prøvd selve telefonen men har prøvd ipod touch. Jeg og en kamerat av meg satt sikkert 2 timer og gjorde alt du kunne tenke med apps og slikt på ipoden. Så film trailere (hørte ikke på musikk da for eieren har en ipod men ikke musikk på den noe som virker meningsløst.....)

Men jeg synes at iphone koster litt mye og jeg har ikke all verdens penger akkurat ....

Så på Lg Km900 Arena og ble hekta på den , men sjekket mange tester og ble litt ....

Den har fått mye bra men også litt dårlig. Så den gikk nesten ut (viss ikke det er noen som har noen veldig positive innslag for den!)

Htc Touch Diamond 2 har også fanget meg litt. Den er vel mer for buisness folk ( har ikke peil på hvordan du skriver det men hær kommer 3ern min i norsk skriftlig inn ...)Leste tester rundt om kring og det som var litt minus var jo intern minne(kan løses med micro sd) Og ett skjennerelt dårlig kamera! Merker at den er egentlig litt dyr også ....

Nokia 5800 Xpress Music også kjent som "Tube" slo meg også. En kamerat av meg har den og jeg har testet den litt. Det var en grei telefon har ikke selvfølgelig testet alt men merket at litt ofte måtte du trykke 2 eller flere ganger for og få en ting til og virke. noen ganger ble det faktisk litt irriterende! Hadde også litt dårlig kamera. Menyene syns jeg var lik den mobilen jeg hadde før nokia n73 og var rett og slett kjedelig. Tror jeg kan holde meg unna nokia kanskje.

Finns sikkert mange andre mobiler også .... :yes:

Jeg trenger hjelp jeg syns dette er drit vanskelig har lest masse tester og sett videoer på youtube. Men detta er faens ikke enkelt!!!!!!!! :hmm:

Gi forslag og masse tilbakemeldinger :new_woot:

Endret av Darkras
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Touch HD har alt det du sier du vil ha i en mobil. Men overstiger også budsjettet ditt siden du ikke vil bruke så alt for mye på mobil.

Så jeg vil egentlig anbefale deg 5800XM da.

Den er ikke så alt for dyr. Har ok kamra, Og er god på musikk.

Skrevet
Touch HD har alt det du sier du vil ha i en mobil. Men overstiger også budsjettet ditt siden du ikke vil bruke så alt for mye på mobil.

Så jeg vil egentlig anbefale deg 5800XM da.

Den er ikke så alt for dyr. Har ok kamra, Og er god på musikk.

Jeg faller alltid tilbake på 5800xm ;)

Men hvor dyr kommer den nye iphonen til og bli? Jeg sjekket prisen for en foreksempel iphone 3g 16gb på telenor nå og det var ikke så gærent kosta 2299 for selve telefonen og 2000 for ett år abonnoment viss 3gs ikke blir så mye dyrere kanskje jeg går for den?

Hva sier dere?

Skrevet

Personlig syns jeg N97 er det råeste du kan kjøpe deg i dag.

Men denne er jo ikke billig.

Men dersom du greier deg med en Iphone er nok N97 litt overkill..

Har selv kjøpt N97 og den er helt rå. Har tidligere hatt Iphone.

5800 syns jeg er et veldig godt kjøp med tanke på prisen. Men det er jo dette med at man ikke har fysiske taster.

Skrevet (endret)
Personlig syns jeg N97 er det råeste du kan kjøpe deg i dag.

Men denne er jo ikke billig.

Men dersom du greier deg med en Iphone er nok N97 litt overkill..

Har selv kjøpt N97 og den er helt rå. Har tidligere hatt Iphone.

5800 syns jeg er et veldig godt kjøp med tanke på prisen. Men det er jo dette med at man ikke har fysiske taster.

Jeg trenger ikke fysisk tastatur men også tenkte jeg at er lg km900 arena så dårlig egentlig? Er nokia 5800 xpress music bedre enn lg km900? lg km900 koster ikke noe særlig mye , jeg kan vel bruke ca 3000-3500 kroner kanskje . Det gjelder kontant prisen for mobilen men vil ikke ha ett dyrt abonnement heller :!:

Endret av Darkras
Skrevet

Var i ganske samme situasjon som deg trådstarter, og nei det er ikke et lett valg.

Var en lengre stund fast bestemt på at jeg skulle gå for iphone 3Gs, men siden den sikkert blir å koste en del mer enn 3G begynte jeg å vurdere dem opp mot hverandre. Fant fort ut at jeg slett ikke har behov for funksjoner som kompass og videokamera, sistenevnet kan man også få ved å jailbreake men har ikke prøvd dette selv da. Jeg har derfor valgt å gå for iphone 3G, venter bare på at noen kroner skal gå seg vill å havne på min konto :p

Elkjøp har ganske greier priser på ihone 3G med telenor abonnement.

Hvis du ikke har overdrevet forbruk vil jeg anbefale deg å gå for surfprat m abonementet, priser ser du i spoiler.

Surfprat M

Månedspris 189,-

Månedspris med 12-månedersavtale 389,-

Minuttpris 0.49

Datatrafikk inntil 500 MB 0,-1

SMS inntil 100 stk 0,-2

Startpris pr samtale 0,89

Etablering 0,-

1. 1 Etter inkludert datatrafikk er prisen kr 5,- pr MB. Makspris pr dag er kr 10,-

2. 2 Etter inkluderte SMS er prisen kr 0,49. SMS fra web kr 0,69

Hvis du er som meg skeptisk til at det ikke er inkluderte ringeminutter med, har jeg regnet meg frem til at for 100 kr i måneden kan man ring i ca. 3 timer. Dette gjelder innenlands.

Lykke til :)

Skrevet (endret)
Var i ganske samme situasjon som deg trådstarter, og nei det er ikke et lett valg.

Var en lengre stund fast bestemt på at jeg skulle gå for iphone 3Gs, men siden den sikkert blir å koste en del mer enn 3G begynte jeg å vurdere dem opp mot hverandre. Fant fort ut at jeg slett ikke har behov for funksjoner som kompass og videokamera, sistenevnet kan man også få ved å jailbreake men har ikke prøvd dette selv da. Jeg har derfor valgt å gå for iphone 3G, venter bare på at noen kroner skal gå seg vill å havne på min konto :p

Elkjøp har ganske greier priser på ihone 3G med telenor abonnement.

Hvis du ikke har overdrevet forbruk vil jeg anbefale deg å gå for surfprat m abonementet, priser ser du i spoiler.

Surfprat M

Månedspris 189,-

Månedspris med 12-månedersavtale 389,-

Minuttpris 0.49

Datatrafikk inntil 500 MB 0,-1

SMS inntil 100 stk 0,-2

Startpris pr samtale 0,89

Etablering 0,-

1. 1 Etter inkludert datatrafikk er prisen kr 5,- pr MB. Makspris pr dag er kr 10,-

2. 2 Etter inkluderte SMS er prisen kr 0,49. SMS fra web kr 0,69

Hvis du er som meg skeptisk til at det ikke er inkluderte ringeminutter med, har jeg regnet meg frem til at for 100 kr i måneden kan man ring i ca. 3 timer. Dette gjelder innenlands.

Lykke til :)

jeg vil bare si tusen takk for responsen :thumbup:

Jeg tenkte litt på det samme som du at man kan kjøpe iphone 3g istedet for 3gs siden den har gått ned i pris. Jeg har jo sjekket endel og fikk faktisk opp en speed test viss du kan kalle det , det mellom 3g og 3gs.

Det er overraskende hvor sjapp 3gs er ,men jeg tenker at jeg får ikke direkte kjøpt noen mobil før den 10 juli og iphone 3gs kommer ut 9 juli så jeg kan jo også sjekke prisen...

Det som er ,er at viss jeg bestiller den fra selve Telenor via telefon så kan jeg få tilbud/rabatt slik at den ikke koster så mye :D Moren min har nemmelig betalt 1 års abonnement hoss Telenor så vi kan få pris kutt håper det blir en del kutt selv om jeg ikke har en aning om hvor mye den kommer til og koste :ermm: Så det er jo bare fordeler :thumbup: Håper det blir en pris som er verdt det :dribble:

Bare sånn at folk vet jeg er ingen Apple fan , jeg har ingen mac eller ipod touch har en ipod shuffle som brukes til trening da. Så dette blir jo en spennende opplevelse viss jeg får meg en iphone håper 3gs :innocent:

Endret av Darkras
Skrevet (endret)

Har også sett diverse speedtester på youtube, og ja 3Gs er veldig kjapp. Men man legger jo ikke merke til det når man ikke sammenligner, det er nå i hvertfall det jeg tenker.

Leste forresten på itavisen at 3Gs blir utsatt.

Har selvfølgelig ikke peiling på hva prisen blir men jeg tipper ca. 2500 og oppover, kommer sikkert litt ann på hvilket abonnement du velger. Man kan sikkert få den til 1 krone, men da må man slite med et abonement på 1000 kr i måneden.

Og vi skjønner at du ikke er en Apple fan, for da hadde du ikke vurdert andre telefoner.

Endret av Jo Are
Skrevet

Jeg satt med kanskje samme dilemma som deg for ett par dager siden, hadd lyst på N97, men etter mye om og men og mye lesing, og litt testing ble til at jeg kjøpte Htc magic, en tlf jeg kan anbefale deg, men den er ikke så god på musikk..

Skrevet

Jeg har en N5800 xm som jeg bruker på jobb og har nettopp kjøpt meg en htc Magic for privat bruk.

Av de to er htc'en absolutt best, når du trykker på den skjer ting med en gang mens på N5800 er det en viss treghet.

Nettleseren på htc'en er også mye bedre enn N5800.

Du har på htc'en tilgang på market for å laste ned gratis programmer og spill, anbefales.

På N5800 har man ikke denne greie muligheten for å laste opp programmer/spill.

Når det gjelder lydkvalitet så virker de begge grei på samtalekvalitet, men har ikke testet noe særlig på musikk så det vil jeg ikke uttale meg om.

Og oppløsningen på htc'en er også bedre enn N5800, ser veldig bra ut ved avspilling av Youtube mens det blir litt kornete bilde på N5800.

Så min anbefaling er klar, gå for htc Magic.

Skrevet
Jeg har en N5800 xm som jeg bruker på jobb og har nettopp kjøpt meg en htc Magic for privat bruk.

Av de to er htc'en absolutt best, når du trykker på den skjer ting med en gang mens på N5800 er det en viss treghet.

Du har på htc'en tilgang på market for å laste ned gratis programmer og spill, anbefales.

Når det gjelder lydkvalitet så virker de begge grei på samtalekvalitet, men har ikke testet noe særlig på musikk så det vil jeg ikke uttale meg om.

Og oppløsningen på htc'en er også bedre enn N5800, ser veldig bra ut ved avspilling av Youtube mens det blir litt kornete bilde på N5800.

Virker ikke som en dum ide det heller :thumbup:

Men jeg tror jeg tar Htc Hero da for den har 3,5 mm mini jack noe som jeg vil ha og slikt men når kommer den ut? :p

Skrevet

Samsung Jet virker ganske lovende den og.. Bare se på den lekre skjermen. Står selv fast mellom den og Iphone, om Iphone bare ikke var så diger!

Skrevet

Virker ikke som en dum ide det heller :thumbup:

Men jeg tror jeg tar Htc Hero da for den har 3,5 mm mini jack noe som jeg vil ha og slikt men når kommer den ut? :p

Man får miniusb over gang til 3.5mm jac, og sense til Magic så hvorfor vente på hero ? :p

Magic og hero har så og si samme specs, største forskjellen er sense :)

Skrevet

SE Xperia X1 er en god telefon.. Hadde den en stund, men solgte den nettopp pga av at jeg ikke trengte alle funksjonene den hadde..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...