Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny pc funker ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har nettopp kjøpt en ny pc i deler, har bygget den sammen og satt alt inn rett. Men når jeg starten så vil ikke skjermen på. Vifta på skjermkortet fungerer heller ikke, men alt annet av vifter og prossesor vifter kjører. Bytter jeg skjermkortet med et annett så funker vifta på det men forsatt svart skjerm, og prøver jeg skjermkorte som ikke sviver med vifta på en aen pc, funker det fint der.

hvis hovedkortet skulle vært øddelagt og at jeg hadde skada det mens jeg skrudde fast skruene, hadde det lyst grønt på den greia at det fikk strøm da? og ville prossesor vifta osv kjørt?

Kabinettet hadde ikke med speaker ledning så hører ikke noen spessielle lyder når jeg skruer den på heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei.

Har nettopp kjøpt en ny pc i deler, har bygget den sammen og satt alt inn rett. Men når jeg starten så vil ikke skjermen på. Vifta på skjermkortet fungerer heller ikke, men alt annet av vifter og prossesor vifter kjører. Bytter jeg skjermkortet med et annett så funker vifta på det men forsatt svart skjerm, og prøver jeg skjermkorte som ikke sviver med vifta på en aen pc, funker det fint der.

hvis hovedkortet skulle vært øddelagt og at jeg hadde skada det mens jeg skrudde fast skruene, hadde det lyst grønt på den greia at det fikk strøm da? og ville prossesor vifta osv kjørt?

Kabinettet hadde ikke med speaker ledning så hører ikke noen spessielle lyder når jeg skruer den på heller.

Hvis du har garanti på alt kan du jo sende det inn, kansje det var noe feil med delene...

Skrevet
Bare sånn liten kjapp en, sjekk at den 4pins pluggen med to svarte og to gule ledninger sitter skikkelig i.

Det var faktisk den jeg glemte først gangen, men satt den i når jeg fant det ut, bruker en 8 pin der da, siden jeg har ikke bare 4 pin fra strømforsyningen, men skal ikke ha noe og si det?

Skrevet (endret)

Nei bruk 8 pin når du har det.

Hvilken hardware er vi snakker om? hovekort,prosessor,ram,skjermkort,strømforsyning,helst link til hardware!

Endret av ask99

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...