sola66 Skrevet 24. juni 2009 Skrevet 24. juni 2009 Jeg kjørte med for lite luft i begge bakhjula og (trolig) som følge av dette koblet ESP ut. Gul varsellampe både for ESP og ABS lyser da i dashbordet. Jeg har klart å lese meg frem til i instruksjonsboken at man kan koble ut ESP hvis man vil det ved å trykke på den og den knappen, vica verca kan man da koble ESP inn igjen og det er altså det jeg vil forsøke nå. Men hvor er denne knappen??? I instruksjonsboken står en tegning med en pil til knappen, men jeg finner ingen steder i motorrommet som ligner denne tegningen - i hvert fall ikke med noen knapper... Er det noen som kan fortelle meg ca. hvor på bildet jeg kan finne knappen??
Kent Touch This Skrevet 25. juni 2009 Skrevet 25. juni 2009 Ikke for å være kjip, men jeg tviler sterkt på at ESP på en gammel A3 1,8T kobler ut ved for lite dekktrykk. Tror nok du skal ta bilen inn på en diagnose og lese av feilmeldinger jeg.
sola66 Skrevet 25. juni 2009 Forfatter Skrevet 25. juni 2009 Ikke for å være kjip, men jeg tviler sterkt på at ESP på en gammel A3 1,8T kobler ut ved for lite dekktrykk. Tror nok du skal ta bilen inn på en diagnose og lese av feilmeldinger jeg. Må nok sikkert det, men tenkte det var verd et forsøk å prøve å koble den inn manuelt igjen så det hadde vært kjekt å finne den knappen. Tror jeg lokalisert den til å være under et deksel, i nærheten av batteriet, men fant ikke noen knapp akkurat der...
Magnum p.i. Skrevet 25. juni 2009 Skrevet 25. juni 2009 (endret) ESP-knappen skal sitte her: Endret 25. juni 2009 av Magnum p.i.
sola66 Skrevet 25. juni 2009 Forfatter Skrevet 25. juni 2009 ESP-knappen skal sitte her: Det er ikke den som er inne i bilen (den finner jeg lett) - det er en eller annen knapp i motorrommet. I følge instruksjonsboken (som viser en tegning av hvor den sitter) sitter den under dekslet der hvor batteriet + + befinner seg. Jeg bare klarer ikke å finne noe annet enn batteri, kabler og sikringer der....
Kent Touch This Skrevet 26. juni 2009 Skrevet 26. juni 2009 Det er ikke den som er inne i bilen (den finner jeg lett) - det er en eller annen knapp i motorrommet. I følge instruksjonsboken (som viser en tegning av hvor den sitter) sitter den under dekslet der hvor batteriet + + befinner seg. Jeg bare klarer ikke å finne noe annet enn batteri, kabler og sikringer der.... Det skal sies at jeg aldri har hørt om en manuell inn/utkobling av ESP fra motorrom før, men husk på at instruksjonsbøkene er like for alle modeller av samme bil, så det kan hende at du får opplyst noe i boken som ikke nødvendigvis stemmer med din bil. Jeg har opplevd at kollisjonsbrytere under panseret må kobles inn igjen manuelt, men ESP? Nope. Ser ingen grunn til at ESP-en skulle koble ut pga. lavt dekktrykk, du har jo ikke dekktrykksmåler og videre så forandrer ikke lavt dekktrykk rullehastigheten på et hjul kontra et annet.
Alekz88 Skrevet 26. juni 2009 Skrevet 26. juni 2009 (endret) Det er ikke knappen til ESP som sitter der i motorrommet, det er ABS enheten etc som sitter i den boksen. Knappen for ESP sitter inne, lett tilgjengelig på dashbordet Jeg tror heller det kan være at denne føleren/enheten er gåen. Endret 26. juni 2009 av Alekz88
sola66 Skrevet 28. juni 2009 Forfatter Skrevet 28. juni 2009 Så instruksjonsboken min stemmer ikke nødvendigvis med modellen?? Hmm... betenkelig. For det er ikke noen tvil om at det står der at man kan koble ut og inn manuelt ved å trykke på knappen som er der og der (og bildet er garantert fra motorrommet - under dekslet som beskytter batteriet m.m.). Uansett - jeg får kjøre innom Møller for feilsøking. Begynner å bli lei av feil på denne bilen nå - det dukker jo opp nye ting hele tiden... Aldri mer A3 for min del.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå