Gå til innhold

[Løst]SE-tlf skjønner ikke at har ny operatør


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Nå har jeg leta meg grønn etter en løsning på dette.

 

Hadde før Chess på min SE w810i, og MMS og WAP fungerte fint. Nå har jeg bytta til Telenor pga jobben, og har lastet ned både MMS og WAP-oppsett fra nettsidene til Telenor. MMS fungerte fra første øyeblikk, men WAPen VIL bare ikke fungere. Særs irriterende da jeg bruker mobilen til å lese epost på toget.

 

Jeg har prøvd det meste. Slette Chess-wap-oppsettet. Dette i ulike kombinasjonen med å slå av telefonen, slå av og ta ut batteriet, slå av og ta ut batteriet og SIM-kortet. Inne på telefonen står Telenor WAP valgt som oppsett til WAP, men likevel gir den bare følgende beskjed når jeg forsøker å gå inn på WAPen:

 

"Finner ikke konto".

 

Saken er at først ga den melding om at den ikke klarte å koble opp, "kontakt nettleverandør". Men da stod Chess WAP fremdeles på listen der man velger internettkonto. Da jeg slettet Chess WAP på denne listen gikk tlf over til å mase over at den ikke finner kontoen.

 

Saken er altså: Hvordan får jeg dustemobilen til å skjønne at den ikke skal bruke Chess WAP lenger, men Telenor WAP?

 

Kan det funke å resette alle innstillinger? Slette MMS-oppsettet? Tar gjerne imot gode råd...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...