trondtang Skrevet 22. juni 2009 Skrevet 22. juni 2009 Asus P5Q Deluxe Intel C2D 3GhZ Ocz 1000Mhz Reaper 2x2GB minne ATI HD4870x2 Windows Vista Home Premium 64bit SP1 Hei, jeg fant ut at jeg skulle formatere PCen. Men etter jeg formaterte pcen så fryser pcen etter 2min, men dette er bare når jeg har begge minnebrikkene i pcen. Altså pcen fungerer med 1x2GB brikke. Jeg har også testet begge brikkene på alle slotene alene uten problemer men da jeg prøver med 4gb så fryser pcen. Noen som vet hva som er galt. Det er utrolig kjedelig å kjøre 2gb på 64bit vista :S. Trond
Chavalito Skrevet 22. juni 2009 Skrevet 22. juni 2009 (endret) Hadde du disse problemene før du formaterte og installerte Windows Vista 64-bit på nytt? Hvis du hadde det kan dette skyldes to ting. 1. Asus HK og OCZ minne har ofte (ikke alltid) problemer med å virke sammen. 2. Sjekk spenningen til minnet ditt når du har 4GB RAM installet. Mener å huske at det minnet skal ha 2.1 V spenning, men er ikke sikker. 3. Sjekk at du setter minnebrikkene i rette slotter, har du 2 stk, skal de stå i de gule slotene mener jeg å tro. Har samme HK selv, kjører 8 GB Corsair Dominator 1066MHz minne uten problemer med Vista Ultimate 64-bit. Endret 22. juni 2009 av Chavalito
ask99 Skrevet 22. juni 2009 Skrevet 22. juni 2009 Hvis alt var ok før reinstalering,er det noen drivere du har glemt? Er alt ok i Enhetsbehandling? Det stemmer at OCZ DDR2 PC2-8500 Reaper,skal ha 2.1-2.2 volt
Chavalito Skrevet 22. juni 2009 Skrevet 22. juni 2009 (endret) ask99, hvis PCen slår seg av etter to mintter har han ikke mye tid. Det trondtang kan prøve er å starte den i sikker modus og se hva som skjer. Mulig han får tid til å installere drivere, men er ikke sikker på om dette kan gjøres i sikker modus da. Men mener at det beste han kan prøve er å sjekke spenning til minnet. Endret 22. juni 2009 av Chavalito
ask99 Skrevet 22. juni 2009 Skrevet 22. juni 2009 Det er bare når han har begge ram brikkene i ,så tid har han nok av.
Chavalito Skrevet 22. juni 2009 Skrevet 22. juni 2009 (endret) Jepp ask99, du har jo rett i det da. Men ettersom PCen funker OK med 1 brikke, men fryser med 2 brikker i, kan det være noe med spenningen til RAM å gjøre, og da hjelper vel ikke om han har alle drivere installert? Det trondtang kan prøve er å oppdatere BISO, maybe? Og sjekke spenning til RAM??? På en annen side, kanskje jeg sporer litt av her? Skulle jo svare trondtang vel? Endret 22. juni 2009 av Chavalito
trondtang Skrevet 22. juni 2009 Forfatter Skrevet 22. juni 2009 Det er de rambrikkene ja. har installert drivere men er usikker på hvilke jeg trenger. har ikke hovedkort dvden her heller. da jeg satt opp volten så tok det igrunn lenger tid før den krasja. jeg har også tatt ut bios batteriet uten hell. men får prøve et siste forsøk å å oppdatere bios.
ask99 Skrevet 23. juni 2009 Skrevet 23. juni 2009 Det var nu Intel® P45/ICH10R Chipset driveren,i linken min lenger opp jeg tenkte på,men den har du sikkert instalert.
trondtang Skrevet 23. juni 2009 Forfatter Skrevet 23. juni 2009 Ja har installert driverne, men skal få tak i cden som fulgte med hovedkortet for og se om det kan hjelpe. Vis dette ikke hjelper tror jeg at det kan være hovedkortet som begynner å fuske :S
trondtang Skrevet 24. juni 2009 Forfatter Skrevet 24. juni 2009 Nå ser det ut som pcen fungerer som den skal igjen etter at jeg oppdaterte Bios og lasta ned alle tenkelige drivere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå