Gå til innhold

Hjelp til kjøp av spill data


Anbefalte innlegg

Hei!

Nå har jeg bestemt meg for å gå til innkjøp av ny data til sommeren, ettersom jeg skal flytte til høsten og vil ha litt å gjøre. Skal også nevnes at tilbakebetaling på skatt har en finger med i spillet :yes:

 

 

Det jeg har tenkt meg er noe rundt/under 10 000,-

Skjerm, tastatur og mus har jeg selv.

 

Jeg har satt opp noe på komplett, kom med innspill, hva er eventuelt flaskehalsen, noe du ville byttet ut?

 

CPU, Hovedkort og RAM

PowerSupply

Harddisk

Skjermkort

Ikke så vesentlig, Kabinett

 

 

 

Mvh

Aassveen :cool:

Endret av Xaserr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Nå har jeg bestemt meg for å gå til innkjøp av ny data til sommeren, ettersom jeg skal flytte til høsten og vil ha litt å gjøre. Skal også nevnes at tilbakebetaling på skatt har en finger med i spillet :yes:

 

 

Det jeg har tenkt meg er noe rundt/under 10 000,-

Skjerm, tastatur og mus har jeg selv.

 

Jeg har satt opp noe på komplett, kom med innspill, hva er eventuelt flaskehalsen, noe du ville byttet ut?

 

CPU, Hovedkort og RAM

PowerSupply

Harddisk

Skjermkort

Ikke så vesentlig, Kabinett

 

 

 

Mvh

Aassveen :cool:

 

 

Kanskje bytte ut skjermkortet til http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=445327

Lenke til kommentar
Er bedre ytelse på det siste skjermkortet ja. Elles ser oppsettet ditt ganske bra ut egentli :)

 

Hva skal PCen brukes til? Hvor stor er skjermen du skal bruke til?

Okei :)

For det meste vil det gå i wow spilling tenker jeg. Er litt overkill, men det har faktisk blitt ganske krevende. Så er det jo morsomt å dra opp med litt gta4, grid etc.

Skjermen er en HD skjerm på 22tommer, og en full HD skjerm på 32tommer :)

Jeg er i hovedsak ute etter en budsjett gamer pc, som er noenlunde fremtidsretta. :thumbup:

Lenke til kommentar

Siden du har valgt i7-platformen til Intel, som er det kraftigste du kan få i dag til PCer, skal det gå veldig bra med nyere spill. Har ATI 4890 og en svakere cpu enn deg og klarer det meste av spill ganske bra. Du skal ikke være redd for å bestille det du har satt opp nei.

 

Men du bør kanskje skjekke prisforskjeller mellom butikker, kanskje sette opp det du skal ha i en handlekurv på prisguide.no og se hvor ting blir billigst :)

 

Edit:

gjorde jobben for deg og satte opp en handlevogn på prisguide.no. Fant et Antec-kabinett som er veldig bra kjølemessig, og komponentene dine er ganske varme. Men finn deg gjerne et kabinett du liker selv.

Endret av intelli-musa
Lenke til kommentar
Siden du har valgt i7-platformen til Intel, som er det kraftigste du kan få i dag til PCer, skal det gå veldig bra med nyere spill. Har ATI 4890 og en svakere cpu enn deg og klarer det meste av spill ganske bra. Du skal ikke være redd for å bestille det du har satt opp nei.

 

Men du bør kanskje skjekke prisforskjeller mellom butikker, kanskje sette opp det du skal ha i en handlekurv på prisguide.no og se hvor ting blir billigst :)

 

Edit:

gjorde jobben for deg og satte opp en handlevogn på prisguide.no. Fant et Antec-kabinett som er veldig bra kjølemessig, og komponentene dine er ganske varme. Men finn deg gjerne et kabinett du liker selv.

 

 

Høres bra ut! :)

Takk for hjelpa :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...