Damien11 Skrevet 22. juni 2009 Skrevet 22. juni 2009 Hei. Jeg skal opprette 75 nye brukere i windows 2003 serveren min og lurte på om det er ett enkelt script som kan hjelpe meg med det. Hvis jeg har brukernavnene i exel f.eks. Jeg trenger kun å opprette brukerne med forskjellige brukernavn. Trenger ikke å begynne å klusse med grupper å tilganger å sånt, det fikser jeg etterpå. takk:)
kakkle Skrevet 22. juni 2009 Skrevet 22. juni 2009 Det er en grei tutorial her: http://www.computerperformance.co.uk/vbscr...spreadsheet.htm Si fra dersom du behøver hjelp / forklaring.
Damien11 Skrevet 23. juni 2009 Forfatter Skrevet 23. juni 2009 Det er en grei tutorial her:http://www.computerperformance.co.uk/vbscr...spreadsheet.htm Si fra dersom du behøver hjelp / forklaring. Jeg får en error på linje 26 som er: objRootLDAP.Get("defaultNamingContext")) Det står "there is no such object on the server"
Ruff Skrevet 23. juni 2009 Skrevet 23. juni 2009 ' Important change OU= and strSheet to reflect your domain ' -------------------------------------------------------------' strOU = "OU=Accounts7 ," ' Note the comma strSheet = "E:\scripts\UserSpread1.xls" ' Bind to Active Directory, Users container. Set objRootLDAP = GetObject("LDAP://rootDSE") Set objContainer = GetObject("LDAP://" & strOU & _ objRootLDAP.Get("defaultNamingContext")) Har du endret strOU og strSheet riktig da? Hvor kjører du scriptet?
Damien11 Skrevet 23. juni 2009 Forfatter Skrevet 23. juni 2009 ' UserSpreadsheet .vbs ' Sample VBScript to create User accounts from a spreadsheet ' Author Guy Thomas http://computerperformance.co.uk/ ' Version 4.6 - June 2005 ' ------------------------------------------------------' Option Explicit Dim objRootLDAP, objContainer, objUser, objShell Dim objExcel, objSpread, intRow Dim strUser, strOU, strSheet Dim strCN, strSam, strFirst, strLast, strPWD ' -------------------------------------------------------------' ' Important change OU= and strSheet to reflect your domain ' -------------------------------------------------------------' strOU = "OU=Users ," ' Note the comma strSheet = "C:\UserSpread1.xls" ' Bind to Active Directory, Users container. Set objRootLDAP = GetObject("LDAP://rootDSE") Set objContainer = GetObject("LDAP://" & strOU & _ objRootLDAP.Get("defaultNamingContext")) her er det jeg har, jeg kjører bare scriptet fra C: Linje 26 er faktisk Set objContainer = GetObject("LDAP://" & strOU & _ så jeg nå...
Ruff Skrevet 23. juni 2009 Skrevet 23. juni 2009 Vil tippe at det fungerer bedre å kjøre det fra domenekontrolleren.
Damien11 Skrevet 23. juni 2009 Forfatter Skrevet 23. juni 2009 Vil tippe at det fungerer bedre å kjøre det fra domenekontrolleren. jeg kjører det fra C: på domenekontrolleren...
kakkle Skrevet 23. juni 2009 Skrevet 23. juni 2009 (endret) Hei Det er nok fordi users ikke er en OU, men en innebygd container. Om du ser i AD; så ser du nok at Users katalogen har et annet ikon enn de katalogene som er en OU. Prøve denne istedet: strOU = "CN=Users ," (personlig, så synes jeg at det er litt merkelig å ha mellomrommet før komma. Jeg har det vanligvis etter komma, eller ikke mellomrom i det hele tatt) EDIT: Om du starter adsiedit på domenekontrolleren, høyklikker på Users containeren, velger properties, og ser på verdien distinguishedName, så vil du se at DN til Users er noe ala "CN=Users,dc=domene,dc=com" (forutsatt at domene ditt heter domene.com;-)) Endret 23. juni 2009 av kakkle
rolvs Skrevet 6. juli 2009 Skrevet 6. juli 2009 Jobbet selv på en videregående skole der vi hadde over 1000 elever+lærere med konto på en Windows 2000 server. Vi brukte et program som heter Users++, men dette har nå endret navn til AdmWin. Meget kjekt og fleksibelt program og veldi lett å sette seg inn i. Lett å både legge inn og fjerne brukere. Du finner det her: http://www.admwin.com/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå