Gå til innhold

RAM spørsmål


Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt disse delene til en PC

 

Asus P4C800 Deluxe

pentium 4 3Ghz 800Mhz FSB

2*Seagate S-ATA 160GB

Sapphire radeon 9700 pro AIW

Vapochill PE

Northbridge powerpack

 

 

Jeg lurer på en ting med rammen,

bør jeg velge corsair Twinx 1024Mb 3200LL (400DDR)

eller et annet merke som TwinMos ellerGeil

med PC3700 (466DDR)

Jeg har jo vapochillen, så jeg skal nok overklokke litt en gang i fremtiden, men er det mye bedre å ha TWINX?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså, geil har vist før at de omtrent ikke kan overklokkes. Og siden du først har vapochill, og ett super smooth og DYRT oppsett, er det liten vits i å kjøpe minne som fungerer som flaskehals. Les noen tester, og velg ut ifra det.

TwinX er jo laget spesielt for dual ddr, så det er veldig bra. Har selv Kingston HyperX 3500, og er veldig fornøyd. Jeg ville personlig gått for TwinX brikken, tror jeg. Les noen tester først.

Lenke til kommentar

Jeg ville kjøpt TwinMos sine PC3700 brikker.

Geil brikkene klarer ikke noe særlig høyere enn oppgitt hastighet.

Har hatt to PC3500, de klarte bare 3-3-6 cas 2.0. Dette er samme brikkene som PC3700 (4.5ns). Ikke med 2.9 volt klarte de lavere innstillinger ved 200mhz FSB.

Vist du vil bruke mye penger og ha det beste OCZ PC3700 EL. Vet ikke helt hvem som selger dem.

Twinx brikkene er bra, men TwinMos er bedre.

Lenke til kommentar
Kjøp TwinMos sine PC3700 brikker. Du trenger ikke Corsair Twinx minnebrikker med heatsink. Mest for pengene får du med TwinMos. Samme chippene som på Twinx, men mye billigere :lol:

 

TwinMos sine PC3700 brikker bruker ikke Winbond BH5 (som er samme som Twinx). De bruker sine egne brikker som er 4.3ns.

Du tenker sikkert på PC3200

Lenke til kommentar

Heh, samme brikker my ass. Hvis dere ikke har lagt merke til det, så kjører TwinMOS med CL2,5, mens TwinX brikkene har cl2. Oops, tråkket i salaten og bæsja på leggen samtidig. Ikke samme brikker når de har ulike specs, er det det? BTW så er 512mb versjon av TwinX brikkene testet både på http://www.overklokking.no OG her på hardware. Jeg skal ihvertfall ha TwinX 1024.

Lenke til kommentar
Heh, samme brikker my ass. Hvis dere ikke har lagt merke til det, så kjører TwinMOS med CL2,5, mens TwinX brikkene har cl2. Oops, tråkket i salaten og bæsja på leggen samtidig. Ikke samme brikker når de har ulike specs, er det det? BTW så er 512mb versjon av TwinX brikkene testet både på http://www.overklokking.no OG her på hardware. Jeg skal ihvertfall ha TwinX 1024.

 

Jo det er samme brikkene. Både Twinx og PC3500 (?) fra Corsair bruker Winbond BH5. Det gjør også TwinMos sine PC3200 brikker.

TwinMos brikkene har ingen problemer med å kjøre DDR400 med innstillingene 2-2-5-2 (samme som Twinx).

Lenke til kommentar

(...) Jeg lurer på en ting med rammen,

bør jeg velge corsair Twinx 1024Mb 3200LL (400DDR)

eller et annet merke som TwinMos ellerGeil

med PC3700 (466DDR)

Jeg har jo vapochillen, så jeg skal nok overklokke litt en gang i fremtiden, men er det mye bedre å ha TWINX?

 

Hadde samme plan som deg (i875-hk og Twinx), helt til jeg leste testen her på Hardware.... Corsair skriver selv om denne kombinasjonen :

"There has been some confusion on which memory is best for new motherboards based on the Intel Canterwood (875P) chip set. At this point, Corsair is recommending that people use pairs of either XMS3200C2 or XMS3500C2 modules. We are not recommending the use of XMS3200LL modules, including TwinX 'LL'. This recommendation is based on results we have received in our motherboard lab. "

 

C2 virker som et akseptabelt alternativ ??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...