Aldebaran_ Skrevet 22. juni 2009 Skrevet 22. juni 2009 Har hatt problemer med en bærbar Acer pc og bestemte meg for å formatere disken og installere XP på nytt. Trodde Partition Magic 8 rydda nok og gjorde klart for installering. Med PM 8 er de tre partisjonene nå smeltet sammen til en, med total størrelse ca 150 Gb. Men, nei...så enkelt var det ikke. I installprosessen fikk jeg beskjed om at XP ikke fant noen harddisk og at jeg måtte slå på diskene. Hmm...? Tilsvarende feil har jeg aldri opplevd før og jeg behøver bistand fra noen der ute som har gode råd til løsning av problemet. Noen som vet hva som er galt?
supernoob Skrevet 22. juni 2009 Skrevet 22. juni 2009 Xp-cden mangler riktig sata driver, bruk Nlite for å lage en custom xp cd med riktig sata driver eller skru av sata modusen i biosen.
Gjest Slettet+32asd4f Skrevet 22. juni 2009 Skrevet 22. juni 2009 Hvordan skru av Sata-modusen i BIOS? Jeg har akkurat samme problem, bare med en Acer desktop.
supernoob Skrevet 22. juni 2009 Skrevet 22. juni 2009 Let etter en option i bios som heter "sata mode" eller noe lignende, den står på "native" eller "ACHI" og for å skru den av velg "IDE" eller "off"
Aldebaran_ Skrevet 23. juni 2009 Forfatter Skrevet 23. juni 2009 Xp-cden mangler riktig sata driver, bruk Nlite for å lage en custom xp cd med riktig sata driver eller skru av sata modusen i biosen. Ja, kan godt prøve Nlite, men hvordan lage en XP cd i ei maskin som ikke fungerer? Mener du at jeg skal lage den på ei maskin jeg har som fungerer og så sette customen i cd-spiller på Acer-maskina og så boote opp?
supernoob Skrevet 23. juni 2009 Skrevet 23. juni 2009 Jau, du må bruke en maskin som fungere og som har cd brenner. Nlite kopiere xp-cden du har og gir deg muligheter til å legge til ting som f.eks sata driver. Brenn ut den nye xp cd-en og bruk den på acer pc-en som ikke finner hardisk
Aldebaran_ Skrevet 23. juni 2009 Forfatter Skrevet 23. juni 2009 Jau, du må bruke en maskin som fungere og som har cd brenner. Nlite kopiere xp-cden du har og gir deg muligheter til å legge til ting som f.eks sata driver. Brenn ut den nye xp cd-en og bruk den på acer pc-en som ikke finner hardisk NLite er utmerket det, men kan dere dataguruer være litt mer forklarende? Legg til SATA-driver ja, men hvor fra da? Jeg har ingen problemer med verken å kopiere, brenne eller andre oppgaver. Men, kjerneinformasjonen er heller flyktig. Det virker rimelig enkelt forklart at jeg skal bruke NLite, sånn og sånn. Ikke forvente at alle kan alt! Kanskje noen som kan forklare til en som har et problem og gjerne gi veiledende hjelp?
supernoob Skrevet 23. juni 2009 Skrevet 23. juni 2009 Det er forklart hvordan framgang måten er på forumet til Nlite. http://www.msfn.org/board/index.php?showtopic=107504
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå