Gå til innhold

[Løst]Spørsmål om kjøp av nd-filter og filterholder


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe noen nd-filter, både graderte og ikke. Da har jeg forstått at det er en idé med en filterholder. Jeg synes Cokin sitt Z-PRO system ser bra ut, men har et par spørsmål:

 

- Vil en få med ringer som passer til ulike objektivdiametre, eller må en kjøpe dette ekstra?

 

- Er det andre alternativer jeg heller bør vurdere?

 

- Hvor er det best å få tak i z-pro, ev andre alternativer? Jeg har ikke sett det på norske nettbutikker, er det B&H eller e-bay som gjelder?

 

Er det noen som har erfaring med denne typen filterholdere/filter som har noen tips til hva jeg bør passe på når jeg handler?

 

Jeg skal bruke filterne til landskapsbilder med vidvinkel, både for å få dempet ned himmelen og for å få lenger lukketid...

 

Takker for tips!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
- Vil en få med ringer som passer til ulike objektivdiametre, eller må en kjøpe dette ekstra?

Niks det må kjøpes ved siden av...

 

- Hvor er det best å få tak i z-pro, ev andre alternativer? Jeg har ikke sett det på norske nettbutikker, er det B&H eller e-bay som gjelder?

 

Er det noen som har erfaring med denne typen filterholdere/filter som har noen tips til hva jeg bør passe på når jeg handler?

 

Jeg skal bruke filterne til landskapsbilder med vidvinkel, både for å få dempet ned himmelen og for å få lenger lukketid...

 

Takker for tips!

Dersom du søker på forumet finner du denne tråden som jeg startet :)

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1063503&hl=

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...