fugletiteren Skrevet 21. juni 2009 Skrevet 21. juni 2009 (endret) jeg har tat en test og den sa at alle spillene skal gå på pcen. den var godt over minimum kravet, men spillet lagger når jeg har kommet litt langt på en familie eller bygget et svært hus. noen som kan hjelpe meg? hvorfor går det trekt når jeg skal kunne klare det bra? Endret 21. juni 2009 av fugletiteren
Paradoxo Skrevet 21. juni 2009 Skrevet 21. juni 2009 klarer du å beskrive forhandleren du kjøpte den av og gi meg mer info kanskje det finnes en løsning
fugletiteren Skrevet 21. juni 2009 Forfatter Skrevet 21. juni 2009 er det pcen du snakker om? da var det elkjøp, men hvis du mener spillet så huker jeg ikke. det går bra å lage et lite hus og spille på en familie, men når jeg bygger store hus og familien min begyner å bli ganske stor(mange ferdiheter, høyt oppe i jobben osv) så begyner det å lagge. pcen blir ganske varm. så vet ikke om det har noe å si?
Paradoxo Skrevet 21. juni 2009 Skrevet 21. juni 2009 PCen blir varm.. ja.. det blir den hele tiden.. men har ikke mye og si.. prøv å skru ned Grafikken på spillet..se om det hjelper.
fugletiteren Skrevet 21. juni 2009 Forfatter Skrevet 21. juni 2009 (endret) det hjalp ikke å skru ned grafikken:( Endret 21. juni 2009 av fugletiteren
celidog Skrevet 22. juni 2009 Skrevet 22. juni 2009 Ossen vet du at pc'en din kan kjøre det? Gi oss specsene dine, så kan vi se for oss selv. Ellers så er dette en mulig løsning: Nye drivere til skjermkortet ditt -> (Om du har ATI skjermkort) www.ati.com (9.2) (Om du har Nvidia skjermkort) www.nvidia.com Last ned Directx10/9. Ta minimum grafikk på spillet. Sjekk om du kjører noe annet i bakgrunnen.
fugletiteren Skrevet 22. juni 2009 Forfatter Skrevet 22. juni 2009 hvor finner jeg specsene? jeg brukte dennesiden for å teste om det funker. og han i butikken sa at den burde klare det.
Krissma512 Skrevet 23. juni 2009 Skrevet 23. juni 2009 hvor finner jeg specsene? jeg brukte dennesiden for å teste om det funker. og han i butikken sa at den burde klare det. du kan finne specke på kontrollpanelet på Enhetsbehandlinger og ram kan du finne på systemengenskaper vis du har vista
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 24. juni 2009 Skrevet 24. juni 2009 Eller bare trykke på "Windows+R" og skrive inn "dxdiag".
fugletiteren Skrevet 24. juni 2009 Forfatter Skrevet 24. juni 2009 BIOS: PhoenixBIOS 4.0 Release 6.1 prosessor: AMD Athlon 64x2Dual-core Processor TK-53 (2cpus), 1.7GHz Minne: 1982mb RAM sidevekslingsfil: 1003 MB brukt, 3181 MB tilgjengelog directX-versjon: DireX 10 er det noe mer dere trenger?
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 24. juni 2009 Skrevet 24. juni 2009 (endret) Det ser greit ut det, gå også på tabben hvor det står "Skjerm (eller "Display")", og post navnet på skjermkortet. Endret 24. juni 2009 av Slettet-aNZFa3
fugletiteren Skrevet 24. juni 2009 Forfatter Skrevet 24. juni 2009 skjerm: Navn: NVIDA GeForce 7150M/ nForce 630M Produsent: NVIDA Brikketype: GeForce 7150M/nforce 630M DAC-type: Integrated RAMDAC Cirka total minne; 793 MB Gjeldende skjermmodus: 1280 x 800 (32bit) (60Hz) skjerm: Generisk PnP-skjerm
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 24. juni 2009 Skrevet 24. juni 2009 (endret) Det skulle ha gått det, rart at det går tregt da. Har du prøvd å skru ned på grafikken? Blir maskinen varm? Det letteste er å kjenne under datamaskinen på vifta, hvis det er veldig varm luft (at du får litt vondt), så kan det hende at det er varme problemer. Prøv også å oppdater skjermkort driveren: http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us. Velg "Option 2", og aksepter meldingsboksene som kommer opp. EDIT: Jeg regner med at du har en HP maskin? Gå til HP sin hjemmeside og se om du eventuelt finner drivere der (hvis nVidia sin side ikke funker): http://welcome.hp.com/country/no/no/welcome.html#Support, velg "Last ned drivere og programvare", søk på navnet på maskinen, f.eks: "Pavilion dv6560eo, dette står under hvis du har laptop. Endret 24. juni 2009 av Slettet-aNZFa3
fugletiteren Skrevet 24. juni 2009 Forfatter Skrevet 24. juni 2009 (endret) Det skulle ha gått det, rart at det går tregt da. Har du prøvd å skru ned på grafikken?Blir maskinen varm? Det letteste er å kjenne under datamaskinen på vifta, hvis det er veldig varm luft (at du får litt vondt), så kan det hende at det er varme problemer. Prøv også å oppdater skjermkort driveren: http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us. Velg "Option 2", og aksepter meldingsboksene som kommer opp. EDIT: Jeg regner med at du har en HP maskin? Gå til HP sin hjemmeside og se om du eventuelt finner drivere der (hvis nVidia sin side ikke funker): http://welcome.hp.com/country/no/no/welcome.html#Support, velg "Last ned drivere og programvare", søk på navnet på maskinen, f.eks: "Pavilion dv6560eo, dette står under hvis du har laptop. det pleier å bli så varmt at jeg må ta vekk hånda for det er så varmt.finnes det noe måte å få den til å ikke bli så varm?(den bråker veldig mye. folk ber meg slå av pcen fordi den bråker;/) men da prøver jeg å gjøre det du sa; ) Endret 24. juni 2009 av fugletiteren
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 24. juni 2009 Skrevet 24. juni 2009 Det jeg pleier med laptopen min når det blir for varm, er å legge noe under den slik at viftene kommer høyere opp, og da blåser den vekk mer luft, noen ganger så blir også laptopen min såpas varm at skjermen flimrer under 3D applikasjonen (spill o.l), da snur jeg bare laptopen på hodet slik at den får luftet seg, og jeg tar meg en pause på 15-20 min. Det hjelper også å ha laptopen på en hard og kald overflate (treverk, plast osv.), og ikke ha den på fanget for lenget. De fleste laptoper har en tendens til å bli veldig varme når man har dem på fanget, siden viftene blir ofte blokkert av buksa på låret.
fugletiteren Skrevet 24. juni 2009 Forfatter Skrevet 24. juni 2009 (endret) vil det hjelpe å legge bøker under? eller blir den varm av det å(bøkene rører ikke viften) og vet du hvordan jeg kan få den til å lage mindre lyd? Endret 24. juni 2009 av fugletiteren
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 24. juni 2009 Skrevet 24. juni 2009 Det hjelper å legge bøker under, bare de ikke rører viftene da. For å lage mindre lyd så kan du skru ned viftehastigheten med et program som Speedfan, men det kan også resultere at maskinen blir alt for varm, slik at den skrur seg av, men start med å sette ned viftehastigheten til rundt 95% (Speedfan viser også temperaturer, så post dem også).
fugletiteren Skrevet 24. juni 2009 Forfatter Skrevet 24. juni 2009 jeg satt noen bøker under nå. og for første gang på lenge har den ikke blit varm og jeg klarte å spille uten at det lagget. lagde bare hus, men før pleide det å lagge når huse ble litt stort. takk for hjelpen(prøver den speedfan hvis jeg ikke orker mer av lyden)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå