Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ser ut som hun har mistet interessen, hva nå?


Gjest hvanå

Anbefalte innlegg

Gjest trådstarter

Ny update?

 

Hun var borte på ferie noen dager, og kom hjem igår. Vi har snakka en del siden hun kom hjem, men for det meste bare kjedelig snakk om alt og ingenting. Sånn hverdagslige ting. Tonen har blitt mer og mer venne-tone, noe jeg ikke liker. Men alikevel er det en liten flørt der, så jeg tror flammen lever, men den trenger snart litt oksygen, men jeg må bare passe på så jeg ikke kjører på med for mye oksygen og blåser den ut. (oi, jeg lagde en ganske stilig metafor jo :D) Altså, jeg må ungå å overkille siden det har vært en stund siden vi faktsik har vært sammen irl nå. Grunnet diverse planer og dårlig timing på ferier.

 

Anyway, jeg skal ut og handle med en kompis og kjæresten hans imorgen(som er en venninne av hun jeg liker), og idag jeg hørte om hun ville være med på dette (yay, jeg kommer meg, eeh, eeh? :D). Hun stillte seg positivt, og sa at hun ville være med, men at det ikke var helt sikkert hun kunne, siden hun muligens hadde noen andre planer, men det skulle hun finne ut av. Men at hun skulle prøve å få det til å passe. Og ett sånnt svar er jo greit nok.

 

Men, senere på kvelden ringte en venninne henne, og lurte på om de skulle gjøre noe morsomt i helgen. De bestemte seg derfor å dra på hyttetur imorgen, 3 jenter. Dermed var det enda mindre sjanse for at hun ville bli med meg å handle. Dette synes jeg var litt dumt, og selv tror jeg at jeg hadde gjort alt jeg kunne for å få til å være med henne, men jeg føler ikke at hun gjør det med meg. Jeg sa selvfølgelig ingenting spesielt om dette, og gadd ikke furte noe over det. Det er hennes prioriteringer.

 

Så kom det som gjorde meg litt happy. Rett før hun dro, skrev hun en melding til meg, som så slik ut:

 

Jeg: bare dere 3 som skal dra, eller?

Hun: vet ikke enda:D kanskje <navn> skulle be noen:D og da kan jeg jo be med deg også :D

 

 

Såååå, jeg ønsker, håper, og tror at hun var seriøs med det hun sa der. Og jeg tolker dette et tegn på at hun har blitt mer interessert i meg igjen, nå som jeg faktisk har startet å gjøre noe.

 

Noen som har noe å si på teorien min?

 

Så en optimal helg nå hadde vært handletur på dagen imorgen, og hyttetur resten av helgen. Da hadde MYE vært gjort.

 

 

Ønsker egentlig bare generel feedback på det jeg skrev nå, da det ikke er noe særlig av spørsmål i innlegget.

 

Noen kommentarer hadde blitt verdsatt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det med shoppinga var positivt. Hadde hun bare vært halv-keen ville hun sagt nei fordi hun hadde andre planer. Kanskje hun bare trenger klær, men tviler pga det siste du nevnte. At hun hinter til at hun vil ha deg med på hyttetur er jo konge! Hiv deg på mann!

 

Synes tegna du får er konge. Tror dette kan være på vei mot noe bra. Kom deg ved siden av hun i en sofa og tilby hun massage. Så fortsetter du bare å kose med hun hele helga. Det føles sikkert vanskelig i starten, men ingen vil si noe på at du tar på en pen jente. Neppe hun heller. ;)

 

Kjør på! og bring gum... you never know. ;)

Lenke til kommentar

Absolutt positive tegn hun viser deg.

Det som er viktig nå, er å ikke være FOR på passiven. Du skriver at du er redd for å gå for fort frem, men det som er enda viktigere er at du ikke går for sakte frem, så du ikke går glipp av sjangsene dine.

Flørtende tone, og berøringer er alfa-omega nå. Alt av berøringer.. med intensjoner og "tilfeldige" som f.eks. å sette deg litt nærmere enn en venn ville gjort i en sofa. Ta på henne når du gjør poenger under samtalene, men på en naturlig måte. Ingen sånn "Oj, nå må jeg ta på henne, for det sa de på forumet", for da er det veldig lett at det blir robotisk og falsk.

 

Fortsett å dra dette fremover, og tør å ta sjangsene som byr seg, så går nok dette bra. :)

 

PS: Jeg digga den metaforen din :p Kommer mest sansynlig til å stjele den en dag ;)

Lenke til kommentar
Gjest trådstarter_nå_blitt_frustrert

JEG BLIR GAL!

 

Hun bestemmer seg jo aldri. FAEN :wallbash:

 

Skulle tro dama hadde hatt ett jordskjelv oppi skallen. Jeg begynner virkelig å bli frustrert nå, og nå starter jeg selv å tvile på hvor mye jeg fortsatt liker denne jenta.

 

Vel, idag tidlig da jeg igjen nevnte at jeg skulle på shopping, virka hun gira på å være med. Lurte på når vi skulle dra, startet å sjekke tog/busstider osv. Hun virket generelt gira på å være med meg, og positiv rundt dette. Men det ble litt til og fra, og til slutt endte det med at hun ditchet, og sa hun heller bare ble hjemme, siden vi møttes ikveld og siden hun ikke trengte noen klær, eller hadde noe penger. Fair enough tenker jeg, siden vi hadde avtalt at vi skulle grille ikveld (istedet for hyttetur ble det grilling, og hun inviterte meg. Og det var jeg selvfølgelig glad for, og endelig tok hun også litt initiativ). Det var originalt bare henne, og to venninner som skulle være med å grille, så derfor følte jeg meg litt "spesiel" som var den eneste utenom disse 3, som hadde planlagt det som ble invitert. Alle de andre som var med var det jeg som inviterte.

 

Hittil tenker jeg at hun bare har sendt positive signaler, og jeg ser frem til å møte henne og noen andre venner på kvelden. Da jeg ringer på, LØP hun ned, og åpnet for meg, og sa hei. Om hun visste at det var jeg som kom eller ikke vet jeg ikke, men det var kun jeg og noen andre som manglet, så går ut i fra at hun skjønte det. Fortsatt bare positivitet i mitt hode.

 

Men så starter forvirringen. Når jeg faktisk er med henne, viser hun ingen form for interesse. Helt annerledes enn for to uker siden. Når vi spiste satt hun i en full sofa, i midten. Selv ville jeg _aldri_ settet meg i midten mellom to personer sånn, om jeg visste at hun ikke hadde funnet seg en plass enda - jeg ville håpet på at hun satt seg vedsiden av meg. Så det var umulig for meg å sette meg vedsiden av henne, uten å be andre flytte seg vekk fra henne, og det blir for dumt. Greit nok, det kan ha vært at det bare ble sånn, og jeg gadd ikke tenke på mer på det. Så da endte jeg opp med å sitte ovenfor henne istedet, i den eneste ledige stolen. Mens vi spiste, ga hun lite interesse for å innlede samtaler med meg. Jeg snakket masse med henne i starten, men hun viste sånn ca lav interesse. Så etterhvert bare ga jeg litt blanke, og snakket heller med en kompis av meg + kjæresten hans (han jeg var på shopping med). Hun ga lite interesse etter det, og gjorde veldig lite for å få kontakten min - noe jeg finner litt rart om hun faktisk vil noe sted med dette.

 

Så sånn gikk det da når vi spiste, nesten ingen kontakt (verken berørelse eller ord). Etterhvert som vi ble ferdige og spise, bevegde vi oss innover, grunnet litt regn og sånnt. Så da var jeg en av de første som kom inn i rommet, og jeg satt meg i en sofa, uten noen vedsiden av meg. Hun er andremann inn, og setter seg i stolen lengst unna der jeg satt. Igjen: sigh. Nå viser hun også lav form for interesse.

 

Også til det som gjør meg mest irritert. Her om dagen var hun en hel dag/kveld/natt med en random fyr hun ikke kjente, og en felles venninne av denne gutten + henne. Greit nok, hun er ikke kjæresten min og skal få lov til det hun vil, uten at jeg skal gidde å bry meg noe om det, noe jeg heller ikke hadde gjort før ikveld. Men når vi var der nå, ga de andre som var der intrykk for at hun var interessert i denne gutten, men hun avviste det litt (heldigvis for meg). Men samtidig var hun helt oppslukt med å sendte han mange meldinger der hun maste om at han skulle komme bort, noe han forøvrig ikke gadd. Jeg tenker at dette kanskje er litt rart, da han ikke kjenner NOEN av de som er der, og hun har kun kjennt han i få dager? Hun snakket også en god del om den dagen der hun hadde vært sammen med han, og om hvor søt, snill og grei han var.

 

Og når hun gjør dette, tar jeg det som et KLART signal på at hun ikke er interessert i meg lenger, men samtidig har hun tatt mer initativ i det siste, og vist mer interesse. HVA vil hun? Hvorfor gjør hun dette? Mange vil vel kanskje si at jeg overreagerer, og at jeg ikke burde tenke noe mer over det, og at jeg er sjalu.

 

Det kan forøvrig også nevnes at den fellesvenninnen av denne gutten også var og grillet ikveld, hun var også ganske opptatt med å få gutten bort dit - noe jeg forøvrig ga blaffen i. Dette får meg til å tenke at jeg kanskje overreagerer? Men jeg tenker også at litt av grunnen til at jeg gir blanke, er fordi jeg selv ikke er interessert i den jenta, og fordi jeg vet at hun er en god venn av gutten - derfor er det naturlig at hun ønsker han over.

 

Jeg aner ikke hva hun tenker. Men jeg tror vel løpet så og si er dødt nå. Og at grunnen til at hun tar mer initiativ er at nå tør hun, siden hun kun ser på meg som en venn, og da kan det vel egentlig være det samme. Selv har jeg tenkt litt mer sånn i det siste. Og det at jeg gir mer faen i jenta når hun holder på sånn, er vel heller ikke en god ting i det hele.

 

What to do?..

 

Har hun mistet interessen for meg, siden jeg har gått for sent fram, og dermed fått interesse for denne andre gutten, siden hun tilbrakte en hel dag/natt med? Det har ikke skjedd noe mellom de, det er jeg 99,99% sikker på. Men på en annen side, var det henne som fortalte meg om den kvelden / dagen hun møtte denne gutten, og brukte lang tid på å forklare meg det. Det er vel også noe? Positivt eller negativt, du bestemmer.

 

Er så sur/leimeg/forvirra nå, og tror jeg snart går på en vegg eller dreper en katt.

Lenke til kommentar

Dette blir nesten for dumt.. har aldri hørt om en jente som surrer så mye. Jeg syns du burde snakke med hun om hva hun tenker, bare dere to. Spør hun om hva hun vil og hvor hun vil med dette, rett og slett fordi du er lei av all forvirringen. Det er den beste løsningen slik jeg ser på det, lykke til!

Helt ærlig tror jeg hun er interissert i deg, men er redd for å vise det forran venninnene sine.

Lenke til kommentar
Gjest trådstarter
nvm... løpet er kjørt nå.

 

tok bare litt tid å inse det.

 

/thread......

 

Meg igjen.

 

Var bare litt sur igår, noe som kanskje er forståelig. Grunnen til at jeg skrev det innlegget der var at jeg fant ut at denne gutten hadde kommet bort dit vi hadde tilbrakt kvelden etter jeg hadde dratt, og vært der til ca 4 på natta. Grunnen til at han kom var fordi de maste om at han skulle komme. Jeg tenkte dermed at nå er det done finito. Og det tenker jeg egentlig fortsatt, men jeg har egentlig ikke lyst til å gi opp heller.

 

Hun er så jævla ustabil, jeg blir gal.

 

Kan også nevnes at jeg fikk ikke sagt natta til henne igår, men da jeg sjekket facebook hadde hun brukt chatten der til å si natta uten at jeg hadde merka det, dog uten noe mer en "natta, sov godt!". Ingenting mer, ingen hjerter, smileys eller noe (ja, teit å snakke om det, men for meg har det faktisk litt å si).

 

Noen, tips/råd/hjelp/tilbakemelding, please?

 

Jeg tenker at enten:

 

- Hun vet ikke helt hva hun vil selv, og er jævli vinglete på grunn av dette. Dessuten er venninnene/den ene venninnen hennes veldig frempå angående denne andre gutten.

 

- Hun ser på meg nå offisielt som en venn, og intet mer. Løpet er kjørt.

 

- Hun er fortsatt interessert i meg, men er jævli dårlig til å vise det. Og hun er ikke interessert i mer en vennskap med denne andre gutten.

Lenke til kommentar
Gjest trådstarter

Jaja, sånn kan det gå.

 

Men jeg skjønner fortsatt ikke hvordan hun bare kan bytte om på væremåten ovenfor meg, som om hun trykka på en bryter.

 

Først sender hun masse positive signaler, så noen timer senere er det dødt løp. Jenter er rare greier :|

 

Menmen, jeg har vel lært litt, da.

Lenke til kommentar
Gjest trådstarter

meg igjen, dobbelpost funker dårlig som gjest.

 

Vel, har tenkt litt. Tror jeg bare lar det ligge, og om hun er interessert får hun ta det opp selv. Om det kan kalles hard to get vet jeg ikke, men jeg har på følelsen at om det er noe som skal funke nå, så er det det. Selv vet jeg ikke om hun har følelser for denne andre gutten, jeg har ikke giddi å blande meg inn i det, så jeg får bare se hvordan det går framover, uten å forvente noen mirakler.

 

Hva tenker dere?

Lenke til kommentar
Gjest trådstarter

trippelpost, hell yea. Trenger snart en combo-breaker her i tråden :p

 

Anyway, end mini oppdatering. Jeg snakka til henne nå for litt siden (note: jeg måtte ta iniativet til samtalen, hun snakka ikke til meg, noe hun vanligvis gjorde). Hun fortalte at hun ikke hadde sendt fler meldinger til denne gutten, men at utover kvelden ringte han og en kompis og kom bort.

 

Det ser jeg på som at gutten også er interessert i henne, og han handler faktisk ganske tidlig, ved å ta initiativet, noe jeg ikke gjorde. Og hun holder på med han nå, som hun gjorde med meg for 1 mnd siden, noe som egentlig er ganske deperimerende og se på.

 

Snakka litt til og fra nå, og hun logga omtrent av uten å si natta, og svarte heller ikke på det siste jeg skrev.

 

I'm finished, most likely.

 

Faen heller. Og måten hun traff denne gutten på var omtrent så RANDOM som det kan få blitt, og deretter var der fler RANDOME ting som skjedde, som gjorde at de gikk god kontakt. Ikke det at det hadde gått noen vei om han ikke kom inn i bildet, men det hjalp iallefall ikke.

 

Merker at jeg får en dårlig følelse av å tenke på henne sammen med denne gutten, siden jeg har aldri likt han, og kommer ikke til å like han noe mer etter dette. Og jeg kommer GARANTERT til å fortsette å henge med denne jenta, siden hun også er en person som man lett kan bli venn med.

 

Blir litt lei meg, egentlig.

 

Sånn kan det gå.

 

Har tre muligheter nå. Eller, egentlig bare to.

 

1. Blåse i det hele, ta det hele som en erfaring rikere, og bare ikke gidde å ta noe mer kontakt med henne, før hun tar kontakt med meg, og kan ta det derfra igjen - mest sansynlig som en venn.

 

2. Fortsette å ta initiativ til å være med henne, men med egene intensjoner om å være en venn av henne, uten å ville oppnå noe mer.

 

3. Kutte all kontakt med jenta. Men dette er det ene alternativet som gjør tre alternativer om til to, siden jeg går i klassen hennes, og dette vil være uungåelig. Også mtp kjæresten til bestevennen min, er en god venn av denne jenta også.

 

 

Eventuelt så kan jeg kjøre alternativ 4: Drite i alt og alle, og bare late som om ingenting har skjedd. Men det ønsker jeg ikke, gidder ikke å skjule mine egene følelser for meg selv.

 

3.

Lenke til kommentar
1. Blåse i det hele, ta det hele som en erfaring rikere, og bare ikke gidde å ta noe mer kontakt med henne, før hun tar kontakt med meg, og kan ta det derfra igjen - mest sansynlig som en venn.

2. Fortsette å ta initiativ til å være med henne, men med egene intensjoner om å være en venn av henne, uten å ville oppnå noe mer.

 

:yes:

Lenke til kommentar

Gah, altså - du har deg selv å takke for at du maste så sinnsykt og oppførte deg som en pyse som ikke torde gjøre noe. Du fikk plenty av muligheter til å kapre henne, iallefall prøve deg, din egen feil at du rotet det vekk.

 

Har vært i samme situasjon som deg fleeereee ganger, endte med at det ble for mye masing og for lite initiativ, enten fra meg eller jenta - var ikke kjempegod venn med dem, så med de fleste er jeg bare såvidt venn med nå, mer bekjent. Sier hei hvis jeg møter dem osv. Heldigivis føler jeg at jeg har lært av tidligere feil, så foreløpig har jeg unngått å gjøre flere av mine tidligere kjempebrølere med hun jeg har ett godt øye til.

 

 

Vær heller glad for at du fikk ha det litt moro sammen med henne, og sørg for å ikke gjøre samme feil neste gang. Du er jo tross alt noen erfaringer rikere nå. ;)

Lenke til kommentar

Shit man!

 

+1 på det undefugl skriver.

 

Du ble usikker, og hu mista interessen.

Kan skrive under på at det er utrolig hardt å se det skje -.-

 

Nå må du bare gi f, komme deg videre, og vite at neste gang må du bare kjøre på. Du har prøvd den analyserende, tenkende og funderende veien. Så neste gang må du velge den andre. Gi f, gjør akkuratt det du vil, og kansje funker det, kansje ikke. Dette kunne jo ikke gått værre uansett.

 

Som en liten tankevekker kan du jo svare på dette:

Tror du han duden hun driver med nå tenker seg om på den måten du gjør?

Lenke til kommentar

Dette minner ganske mye om meg, jeg var 16 år når nesten akkurat det samme skjedde. Er 18 år nå. Var blant annet på kino med jenta, var hjemme hos jenta, gjorde aldri noe. Og når jeg endelig skjønte at "faen nå må jeg gjøre noe", spurte henne om å komme hjem til meg, så kunne hun ikke fordi hun allerede hadde en avtale med ei venninne..

 

Syns det var litt rart, men lot det gå, hun var utrolig kort i meldingene på slutten der og til slutt når jeg skulle spørre henne om å komme hjem til meg, fortalte hun at hun ikke var forelsket og bare ville møte meg som venn isåfall.

 

Tok litt tid å komme over, men tar det som en erfaring rikere. :p

 

Etter hva jeg fikk høre etterpå, var det typisk denne jenta å like gutten veldig i starten, også miste interessen før motparten (meg i dette tilfellet) fikk sjansen til å like henne nok tilbake. Men det var kjipt ettersom jeg akkurat var begynt å like jenta skikkelig.

 

Jeg har et par fag med jenta på skolen, og stemninga er noe klein. Vi snakker aldri, men er ikke sure på hverandre eller. Er liksom blitt et care-forhold nå. ^^

 

Hvis du er helt sikker på at hun ikke er interessert i deg osv. nå.

Prøv å få snakket med henne om hele greiene. Men hvis det er finito,

ta det som en erfaring rikere. Det gjorde jeg. :)

Lenke til kommentar
Gjest trådstarter

Ny oppdatering..

 

Jeg tror fortsatt jeg har en sjanse.

 

Jeg har lest igjennom innleggene mine igjen, og måten jeg har skrevet på er, om ikke lite insiktsful, iallefall veldig trangsynt.

 

 

Jeg snakket en god del med kompisen min som var med å grille noen kvelder tilbake, da hun også var der. Og han mente at jeg ikke burde tenke noe særlig over denne gutten, og at han selv mente at hun ikke ga utrykk for at hun likte denne gutten. Og jeg er helt sikker på at det ikke var noe han sa for å skåne meg, fordi han sier alltid ting rett ut som han mener. Dette fikk meg til å tenkte litt, og hun har jo kun møtt denne gutten to ganger. Jeg prøvde å endre måten min å tenke litt på, og kompisen ble med meg hjem.

 

Og hvem tror du ikke har snakket til meg på msn når vi kom inn igjen? Jo, denne jenta. Jeg var i offline modus også, om det har noe å si.

 

Så bare snakket vi litt til og fra, og jeg nevnte at jeg skulle ut på shopping igjen imorgen, siden vi ikke ble ferdig forrige gang. Hun spurte da selv om hun kunne være med meg/oss på shopping. Jeg sa selvsagt ja, og ser igjen på dette som et tegn, og at løpet ikke er helt kjørt.

 

Idag var hjertene tilbake på plass også. Kanskje ikke like bra som det en gang var, men bedre enn dagene før jeg virkelig startet å ta initiativ. Er litt dumt å snakke om hjerter og msn-stamtaler, men de betyr faktisk litt.

 

Så da blir det en hel dag med henne, bestevennen min, og en venninne av henne imorgen.

 

Wish me good luck, kan komme tilbake med hvordan det går, og hvordan hun oppførte seg.

Lenke til kommentar

Du kan jo la være å ta aktiv kontakt en 3 til 5 uker. Kanskje hun går lei han andre karen. Så tar du skikkelig initiativ, dersom du skulle finne en anledning hvor hun er interessert i chatte/prate med deg igjen. Selvfølgelig uansett om han andre ennå henger på henne som en klegg. Det hjelper ikke at noen henger på som en parasitt, når hun ikke er interessert.

 

Kanskje du er heldig og vekker tilbake interessen hun hadde for deg. Konsentrer deg om å gi ett godt og normalt inntrykk overfor kameraten og venninna hans. Ikke røp for mange følelser overfor kameraten din, om skuffelse og det der. Det kan du spare til alle broer er brent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...