Diggelo Skrevet 19. juni 2009 Skrevet 19. juni 2009 Heisann, jeg skal kjøpe meg en pc til filmredigering, så fant jeg denne på komplett.no. Kan denne brukes til det, og er den bra nok til å redigere HD film. Kameraet jeg har er et Sony HDR-FX7E. Her er maskinen: Acer Aspire M5641 -CPU : Intel Quad Core Q8200 2.33GHz 4MB -Minne : 4096 MB DDRII 533/667 - Kan utvides opp til 4GB (4 Sokler) -Harddisk : 2 x 640GB 7200 RPM SATA harddisk -Grafikkort : NVIDIA 9600GT 512MB/1919MB DVI-VGA-HDTV-DX10 -Optisk Enhet : Bluray Leser -Lydkort : Hi-definition audio (7.1), -Kortplasser : 2 x PCI, 1 x 1X PCIE, 1 x 16X PCIE -Eksterne porter : 2 x DVI, VGA, HDTV DX10, 8 USB Porter -Kommunikasjon : 1394 Firewire -Harddisk kontroller : 1 PATA / 4 SATA -Nettverkskort/Modem : Innebygget nettverkskort 10/100/1000 Gigabit LAN, -Programvare : Windows Vista Home Premium Edition - 64 bit, Microsoft Office Trial 2007 (60 Dagers test versjon), Works 8.5, Norton Internet Security™ 2007 (90 Dagers test versjon), Adobe® Reader® 7.0, Acer Arcade Live, Quick Burning (NTI CD-Maker™ Gold), Acer Empowering Technology Jeg har ikke peil på dette, og håper på gode svar:) På forhånd takk:)
jornboss Skrevet 19. juni 2009 Skrevet 19. juni 2009 Ja den er bra nok - spørsmålet er hvor tålmodig du er. Noen oppgaver kan ta lengre tid. Jeg ville satt inn en Q9550 isteden. Slike jobber er minne slukere også, men 4GB er sikkert greit til normal hjemmelek. Det er 64 bit på den, så du kan godt sette inn 8GB, det øker ytelsen betraktelig.
enixitan Skrevet 19. juni 2009 Skrevet 19. juni 2009 -Minne : 4096 MB DDRII 533/667 - Kan utvides opp til 4GB (4 Sokler) Er ikkje så sikker på om du kan putte inn 8 GB, med mindre Komplett tek feil. Eg vil råde deg til å kjøpe ei maskin du kan putte meir minne enn 4 GB i, ikkje nødvendigvis no, men for framtida si skuld. 8 GB kostar ikkje all verden no heller, så har du råd kan du jo gå for det. Er det aktuelt å bygge sjølv?
jornboss Skrevet 19. juni 2009 Skrevet 19. juni 2009 Se her så ser du litt hastigheter. Tror kanskje jeg hadde kjøpt denne +skjerm evt en SSD og ram
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå