Gå til innhold

Bytt passord på .NET passport eller hotmail nå :-)


Anbefalte innlegg

Sikkert ikke rette sted å poste dette, men en feil hos ms har gjort det veldig enkelt å finne passordet til brukere av .net eller hotmail.

 

Hullet har vært kjent en god stund nå, men i helgen gikk hackerne public med en forklaring på hvordan du gjør det.

 

Har seffings fjernet forklaringen på hvordan du gjør det da det ikke er nødvendig å poste slike ting her :-)

 

Testet med min egen + kona sin konto, og det funket 100%. MS har stoppen denne, men noen kan allerede ha passordet ditt....

 

 

-----KLIPP FRA MAIL------

Hotmail & Passport (.NET Accounts) Vulnerability

There is a very serious and stupid vulnerability or badcoding in Hotmail / Passport’s (.NET Accounts)

I tried sending emails several times to Hotmail / Passport contact addresses, but always met with the NLP bots.

I guess I don’t need to go in details of how cruical and important Hotmail / Passport’s .NET Account passport is to anyone.

You name it and they have it, E-Commerce, Credit Card processing, Personal Emails, Privacy Issues, Corporate Espionage, maybe stalkers and what not.

It is so simple that it is funny

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns sikkerheten på det opplegget der er ganske dårlig over hele linja. Var på en nettkafè i Oslo for en tid tilbake og da jeg skulle logge meg på la jeg merke til at msn var installert..

 

Åpna Outlook Express og der lå visst mailboxen til en person som hadde logget på denne maskinen tidligere. Trykket på en tilfeldig mail og der lå et svar på en hotellreservasjon... i denne mailen lå også full kredittkortinformasjon.

 

Har sett dette flere ganger at msn har laget en mailbox i Outlook Express. Vet ikke om man må trykke på noe for å gjøre dette, men det skjer hvertfall uten at folk vet om det..

 

Har kanskje litt med sikkerheten til nettkafèen å gjøre også da, men man jobber jo sammen her..

 

Jeg benyttet meg forøvrig ikke av kredittkortinformasjonen. Sendte en mail til vedkommende og slettet mailboxen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...