Gå til innhold

Overføre penger i helgen


Baba2

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har et lite problem her som jeg gjerne vil løse.

Det som er greia er at jeg ønsker å overføre en viss sum penger fra kapitalkontoen min (postbanken) over til en annen konto (dnb). Hvor jeg har en brukskonto og en kapitalkonto hos postbanken.

Det jeg først gjorde var at jeg, overførte penger direkte fra kapitalkonto til dnb konto. Så jeg antok at det ville ta omtrent en dag for at pengene skulle ankomme dnb kontoen min. Der tok jeg feil. Ringte postbanken i dag, hvor kundesupport sa at siden jeg overførte penger i banken (manuelt) så vil det ta en uke for at pengene skal komme frem. Noe som er litt ille, da jeg vil ha pengene på dnb konto så fort som mulig.

Så det hun anbefalte meg å gjøre var å overføre penger fra kapitalkonto til brukskonto (begge i postbanken). Når jeg da mottar pengene i brukskonto, så kan jeg da overføre penger via nettbank fra brukskonto til dnb konto (jeg kan ikke overføre fra kapitalkonto i nettbank).

Så spørsmålet mitt er om det er mulighet for at jeg kan motta pengene i dnb kontoen min i løpet av helgen. Hvis jeg går til banken imorgen tidlig og overfører fra kapitalkonto til brukskonto. Og deretter fra brukskonto til dnbkonto via nettbank?

Endret av Baba2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan da overføre fra kapitalkonto til brukskonto i nettbanken? Og deretter til kontoen i DnBNOR. Overføring mellom egne konti i Postbanken skjer umiddelbart.

 

Overføring fra Postbanken til DnBNOR går samme dag hvis du gjøre det om morgenen (men ikke lør/søn).

Lenke til kommentar

Som nevnt så skjer overføring mellom egne konti umiddelbart, mens overføring mellom forskjellige banker bare skjer ved spesielle tidpunkter på dagen (ukedager). Tror det er 9 og 12 eller noe, hvertfall i DnB.

Om du overfører fra kapitalkonto til brukskonto og så til DnB i kveld, eller i morgen tidlig, så vil du nok ha pengene på konto i DnB i morgen en gang.

Lenke til kommentar

giro innbetaling uten kid tar vel 5 virkedager, så jeg antar det er det du har gjort.

 

det du gjør er å gå på Posten, gjør et uttak fra den kontoen du skal ha pengene ut av (Postbanken) og et innskudd til den kontoen (DnB) pengene skal inn på, pengene er da disponible umiddelbart på din DnB konto (uavhenging om det er en ukedag eller lørdag/søndag post i butikk er oppe på søndag så du kan tilogmed gjøre det da.) Dette er forøvrig gebyrfritt, imotsetning til en giroinnbetaling over skranke i bank.

Lenke til kommentar
Du kan vel overføre fra kapitalkonto til brukskonto i nettbanken din også?

Virker ikke som at jeg kan gjøre det. Men det er egentlig like greit.

 

giro innbetaling uten kid tar vel 5 virkedager, så jeg antar det er det du har gjort.

 

det du gjør er å gå på Posten, gjør et uttak fra den kontoen du skal ha pengene ut av (Postbanken) og et innskudd til den kontoen (DnB) pengene skal inn på, pengene er da disponible umiddelbart på din DnB konto (uavhenging om det er en ukedag eller lørdag/søndag post i butikk er oppe på søndag så du kan tilogmed gjøre det da.) Dette er forøvrig gebyrfritt, imotsetning til en giroinnbetaling over skranke i bank.

Da skal jeg gjøre dette imorgen. Dnb og postbanken er nesten naboer her, så det skal ikke være noe problem. Takk for alle oppklarende svar :)

 

Ha en god sommer folkens!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...