andreyy Skrevet 17. juni 2009 Skrevet 17. juni 2009 Heihei alle sammen, jeg hørest sikkert gal ut nå men går det ann å lage sitt eget lille flash/eller noe annet type spill? Høres ganske morro ut så lurer på om noen har erfaring? Håper på positivt svar. -andreyy
andreyy Skrevet 18. juni 2009 Forfatter Skrevet 18. juni 2009 "Bring me up" BUMP. Er det ingen som vet noe?
RAD1V Skrevet 18. juni 2009 Skrevet 18. juni 2009 ja, går fint det. først skaffer du deg adobe flash cs4 eller cs3. så kan du begynne med å lese på forumer (norskwebforum.no og kirupa.com er mine favoritter.) og se video tutorials på youtube osv.. og en bok kan være være veldig grei å ha. jeg har en norsk bok som heter "programmering i actionscript 3.0", den har hjulpet meg ganske mye. hvilket type spill håper du å kunne lage?
andreyy Skrevet 18. juni 2009 Forfatter Skrevet 18. juni 2009 (endret) heisann, er abode flash det samme som macromedia flash 8 ?? for det har jeg instalert. Og registrerer meg på disse forumene med det samme tenker jeg. Boken, må man kjøpe den eller er den åpen for nedlasting? spilltype: jeg vet ikke helt, hva med at man har en base, så er du en kis med pil og bue som skyter folk,fly,tanks, noe sånt? blir vel skytespill:) EDIT: jeg har hørt om noe som heter gamemaker(tror det heter det), hva er det for noe? Endret 18. juni 2009 av andreyy
oslo72 Skrevet 19. juni 2009 Skrevet 19. juni 2009 Du finner alle svar du søker med å google litt om "Gamemaker", "making games", "flash programming" og andre smarte søkeord... Skyte med pil og bue på fly og tanks hørtes ut som et spennende konsept... Har du noe programmeringsbakgrunn fra tidligere? Noe koding trengs nok uansett hva slags verktøy du velger - men programmering er kjempemorsomt og kreativt så lykke til uansett. Hadde jeg vært deg hadde jeg vel heller ha registrert en post under programmering - eller som nevnt googlet litt og sett på hva andre med samme spørsmål har fått svar på.
andreyy Skrevet 19. juni 2009 Forfatter Skrevet 19. juni 2009 Du finner alle svar du søker med å google litt om "Gamemaker", "making games", "flash programming" og andre smarte søkeord... ok, får prøve det da:) Skyte med pil og bue på fly og tanks hørtes ut som et spennende konsept... Hihi, jaxD Har du noe programmeringsbakgrunn fra tidligere? Noe koding trengs nok uansett hva slags verktøy du velger - men programmering er kjempemorsomt og kreativt så lykke til uansett. Har litt programering i visual basic men ikke all verdens erfaring.
RAD1V Skrevet 19. juni 2009 Skrevet 19. juni 2009 (endret) googler du flash programmering må du passe på at det er actionscript 3.0 og ikke 2.0, det meste du finner er fortsatt 2.0. så du må lære deg å se forskjell på de to så fort som mulig. fordi skal du lære deg flash nå, så lærer du deg 3.0 og ikke 2.0. macromedia flash 8 kom før flash cs3, så det er ganske utdatert. ikke helt sikker på om flash 8 støtter actionscript 3.0 faktisk. cs4 er en hel del bedre enn cs3, så du bør utvilsomt begynne med cs4 med en gang. og som oslo72 skriver, du burde heller spørre om dette på programmerings delen av forumet Endret 19. juni 2009 av datastol
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå