Gå til innhold

Skal kjøpe PSU med >500W

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant nettopp ut at PSUen jeg har for øyeblikket ikke oppfyller kravene til det nye skjermkortet mitt. Derfor må jeg kjøpe en ny.

Ettersom jeg nettopp kjøpte skjermkort m.m. så har jeg ikke så veldig mye penger. Hvor mye må jeg legge ut for å få en skikkelig PSU som yter mer enn 500W? Noen anbefalinger? Jeg kunne likt en til ca. 500 kroner, men betaler mer dersom det må til for å få skikkelig vare.

Takk for all hjelp!

Eddie

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville gått for OCZ StealthXStream 600 Watt . Bare se på testene:

We loved this power supply. Why? Because it has exactly the same design of two other good high-end power supplies, OCZ GameXstream 700 W and Zalman ZM600-HP, but costs a lot less – only USD 85, on average, in the USA. For the average user this is a terrific buy. This unit not only costs less than competing 600 W products, but you will be also bringing home a 720 W power supply!

In fact OCZ could easily have labeled this product as a 700 W power supply and keep claiming 80% efficiency (during our overload tests we pulled 711 W from it and it kept 80% efficiency).

The only internal difference between OCZ StealthXstream 600 W and those other two high-end models are the rectifiers used on the +12 V output, capable of delivering less current (and thus power). But it is still enough for the majority of users. The other components are exactly the same.

There are, however, some external differences that may prevent you from buying this unit. It has only three SATA power connectors (the other two power supplies have six) and five regular peripheral connectors (GameXstream 700 W has six and ZM600-HP has seven) and it does not feature a modular cabling system. So if you are thinking of installing more than three SATA devices (i.e. hard disk drives and optical units) you’d better look for a different unit, unless you don’t mind using adapters to convert standard peripheral power connectors into SATA power connectors – which isn’t a bad idea at all, due to the lower cost of this unit.

For us to consider this a “perfect” product, we’d like to see efficiency higher than 80% when delivering 600 W, especially when this power supply could easily reach 85% efficiency under lighter loads.

Ripple and noise level was a little higher than competing products, but still inside specs, so this isn’t a real issue.

The only real flaw we saw on this unit was the absence of a MOV, a component in charge of removing spikes coming from the power grid.

Anyway, we think this is a terrific product for the average user, being a power supply with one of the best cost/benefit ratios around.

Klippet fra HardwareSecrets.

Skrevet

Vær obs på at Gabe hos Hardware Secrets har i senere tid funnet ut at noe har vært galt med testutstyret hans en god stund, så effektivitetstallene her kan ikke stoles helt på. (Det var en brent komponent som fikk verdier til å skli ut). Han har konstant fått mye høyere verdier enn andre, og da gitt strømforsyninger mer ros enn de egentlig burde hatt.

Jeg kjøpte en SXS 600W da den var på tilbud og synes selv den var bråkete, spesielt når det var varmt i rommet. Tydeligvis har FSP ment at viftekontrolleren bør være svært følsom. Ellers funka den som den skulle, men jeg gav min vekk da jeg gikk lei av den, hehe.

Skrevet

Da spørs det bare: Kan jeg bruke denne PSUen? Hvordan finner jeg ut om den er kompatibel med min PC? (jeg har ikke peiling på hardware i det hele tatt)

Skrevet

Takk for alle gode råd! Bestiller skiten nå. Er jeg heldig får jeg endelig brukt skjermkortet mitt til helga :)

</thread>

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...