Gå til innhold

Erfaringer med Panasonic Lumix DMC-F1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det DMC-FZ1 du mener? 2mpx kameraet?

I såfall kan du lese denne testen hos Steve:

http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/fz1.html

 

Dette kameraet har ikke optisk søker, men elektronisk (EVF). Dette skriver Steve om det:

"As with all things there are some negatives. After capturing an image the EVF (or the LCD if used as the viewfinder) will "freeze" for about 3-4 seconds as the image is being processed. This may not sound like a big deal but if you're trying to follow rapid-moving subjects you can lose them in this delay time. Quite possibly the biggest negative to an EVF is that it can be next to impossible to see anything in low light conditions. All in all though, under the majority of "average" shooting situations I don't think that most users will find too much to complain about.[/color]"

 

Ikke bare positivt med andre ord, men det behøver jo ikke bety noe for alle...

 

Videre skriver han om bildekvaliteten:

"The FZ1's image quality is quite good"...men tydelig ikke aller best, men hva kan man forvente av et 2 mpx kamera.

 

Fra det jeg kan lese i testen alt-i-alt et veldig bra kamera med stor zoom (12x Leica zoom)...til å være et 2mpx kamera...

 

Kanskje det finnes noen som her brukererfaringer "der ute" også?

Lenke til kommentar

Det er nok 3.2 mpx utgaven vi har. Jeg har ikke rukket å prøve det noe særlig selv heller.. så jeg kan heller ikke si så mye om det enda. Takk for linken :)

Kan jo skrive et par linjer dersom jeg får prøvd det litt utover dagen =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...