tambur4 Skrevet 16. juni 2009 Skrevet 16. juni 2009 Vurderer å kjøpe en brukt telefon. Har havnet på Nokia 5800, S-E Xperia og Samsung Innov8. Mine krav/ønsker er: - Rimelig bra kamera. - Stor skjerm (surfing/evt. kanskje film) - Bra musikkspiller - Ganske bra batteritid - Ventemodus el.lignende (må ha kalenderoppføring på "desktopen") - 3,5 mm lydutgang (eller bra overgang) Hva velger jeg? Andre forslag?
tambur4 Skrevet 18. juni 2009 Forfatter Skrevet 18. juni 2009 Har forresten N 5800 standard aktiv ventemodus som f.eks. min E51?
learntofly Skrevet 18. juni 2009 Skrevet 18. juni 2009 Har selv Nokia 5800XM, og den oppfyller de fleste av kravene du har listet opp ovenfor. Det den sliter med er kameraet som ikke er noe å skryte av. Ellers får du mye telefon for pengene der. Nokiaen er jo klart billigst av de tre. Skal du opp i samme prisklasse som de to andre kan muligens N97 være noe å ta med i vurderingen?
tambur4 Skrevet 18. juni 2009 Forfatter Skrevet 18. juni 2009 (endret) Takk for info om N5800. Jeg er i utgangspunktet litt skeptisk til ikke å ha vanlig tastatur. Mange av meldingene som skrives, skrives på farten. Ja, til og med noen ganger i bilen.... ...men jeg vil gjerne ha stor skjerm! Hvor lett er det egentlig å bruke en touch telefon, er den lett å bruke med én hånd? Arrrgghhh!!! Hvorfor skal dette være så vanskelig! Endret 18. juni 2009 av tambur4
illmatic. Skrevet 18. juni 2009 Skrevet 18. juni 2009 Jeg har hatt Samsung Innov8 i et halvt år og kan ikke anbefale denne. Utrolig dyr, med lite spennende. Den har et bra kamera og stor skjerm, that's it i mine øyne. FW-oppdateringer har vel ikke kommet enda (kjøpt i november 08). Masse sperrer for at programmer ikke skal gå an å installere. Ganske treg til tider..
aloras Skrevet 22. juni 2009 Skrevet 22. juni 2009 Jeg har hatt min Innov8 siden Mars, og vil anbefale den. Den oppfyller alle kravene du har listet opp, og jeg angrer ikke et sekund på at jeg kjøpte den. At den er treg er jeg ikke helt enig i. Den blir treg etterhvert som den fylles opp (er jo 16 gb på den), men da er det bare å flytte over til pcen. Er dog enig med illmatic. når det gjelder FW-update, og er noe jeg virkelig savner. Jeg er svært fornøyd med kameraet, og har installert GBA-emulator, som bare er helt genialt
tflovik Skrevet 26. juni 2009 Skrevet 26. juni 2009 Takk for info om N5800.Jeg er i utgangspunktet litt skeptisk til ikke å ha vanlig tastatur. Mange av meldingene som skrives, skrives på farten. Ja, til og med noen ganger i bilen.... ...men jeg vil gjerne ha stor skjerm! Hvor lett er det egentlig å bruke en touch telefon, er den lett å bruke med én hånd? Arrrgghhh!!! Hvorfor skal dette være så vanskelig! Har en N5800 som jeg bruker til jobbmobil, det er den første touch telefon jeg har hatt. Faktisk utrolig enkelt å trykke på og ingen problem å skrive på den. Synes også det er godt bilde på filmavspilling. Det som derimot trekker ned er den elendige nettleseren, men hvis du ikke er så avhengig av å surfe på den så er det ellers en grei telefon.
tambur4 Skrevet 27. juni 2009 Forfatter Skrevet 27. juni 2009 Men er det vanlig "AKTIV VENTEMODUS" på Samsungen? Og finnes det andre temaer enn det svarte som jeg så på en demomodell i går?
balltuss Skrevet 27. juni 2009 Skrevet 27. juni 2009 (endret) Synes nettleseren på 5800 er glimrende jeg, dessuten viser den flash videoer. Endret 27. juni 2009 av balltuss
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå