Gå til innhold

Navngivning av input felt i HTML ved hjelp av JSP.


Anbefalte innlegg

Hei. Først av alt vil jeg bare si at jeg ikke visste helt hvilken kategori JSP går under men satser på at java er noenlunde riktig.

 

Jeg prøver å lage en nettbasert timeliste. Jeg har laget et skjema i HTML og tar i mot dette vha JSP som lagrer det i en database. Dette fungerer greit ved få input(tekst) felt.

 

Jeg generer og skriver ut tabellen ved hjelp av for-løkker, men får ikke til å endre navnet på ruten underveis.

 

Kode for å fylle inn tabellen er som følger :

 

 	for (int i=1;i<dager.length;i++){
for (int j=1;j<dager[0].length;j++){
	dager[i][j] = "<input type=\"text\" name=\"tall\"  size = \"2\" />";
	}
}

Det er altså name="XXXXX" jeg har lyst å inkrementere eller finne en annen måte på å gjøre hver rute individuell. Jeg vet at jeg kan skrive hele tabellen i HTML, men dette ser jeg helst at jeg slipper. Vil også helst fortsette å benytte JSP siden jeg kjenner til det fra før.

 

Håper dere kan hjelpe meg.

På forhånd takk!

 

-Morten Gj

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. Først av alt vil jeg bare si at jeg ikke visste helt hvilken kategori JSP går under men satser på at java er noenlunde riktig.

 

Jeg prøver å lage en nettbasert timeliste. Jeg har laget et skjema i HTML og tar i mot dette vha JSP som lagrer det i en database. Dette fungerer greit ved få input(tekst) felt.

 

Jeg generer og skriver ut tabellen ved hjelp av for-løkker, men får ikke til å endre navnet på ruten underveis.

 

Kode for å fylle inn tabellen er som følger :

 

 	for (int i=1;i<dager.length;i++){
for (int j=1;j<dager[0].length;j++){
	dager[i][j] = "<input type=\"text\" name=\"tall\"  size = \"2\" />";
	}
}

Det er altså name="XXXXX" jeg har lyst å inkrementere eller finne en annen måte på å gjøre hver rute individuell. Jeg vet at jeg kan skrive hele tabellen i HTML, men dette ser jeg helst at jeg slipper. Vil også helst fortsette å benytte JSP siden jeg kjenner til det fra før.

 

Håper dere kan hjelpe meg.

På forhånd takk!

 

-Morten Gj

 

Jeg ser ikke noe JSP-kode i eksempelet ditt. I hvilken kontekst bruker du løkka?

 

Uanset, det er jo veldig lett å slenge inn en variabel i strengen, slik:

 

 	for (int i=1;i<dager.length;i++){
for (int j=1;j<dager[0].length;j++){
	dager[i][j] = "<input type=\"text\" name=\"" + variabel + "\"  size = \"2\" />";
	}
}

 

Werner

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...