Gå til innhold

Memorystick vs Memorystick Pro Deathmatch


Anbefalte innlegg

Sikler beskjedent på Sony DSC-V1 for tiden, men ligger søvnløs når jeg tenker på minneprisene.

 

Så, hvis 2 128MB MS møtte en MsPRO i ringen hvem ville ha vunnet da?

 

Er det verdt å punge ut de ekstra lappene for 3 bokstaver?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Sikler på samme kamera selv. Men leste noe foruroligende om MS i en DSC-V1 test på Steves Digicams. Nemlig:

 

"Removable Media Card Memory Stick or Memory Stick Pro (tested to 1GB, does not support high speed transfer function, does not support Access Control security function)

32 MB card included "

 

Jeg har ikke sjekket prisene på MS, brukte SD tidligere.Er det veldig mye dyrere en CF?

 

StevesDigicam

Lenke til kommentar

Jeg leste også at V1 ikke støtter pro-kortene. Vet ikke om det betyr så mye for meg uansett. For det første er de dyrere -for det andre vet jeg ikke om jeg trenger den ekstra skrive/lese hastigheten. Kamerat har nok bufferminne for min del, og vanlige memorystick er raske nok til min type fotografering.

 

Man bør nok gjøre seg opp en vurdering av hva man egentlig trenger, og hva man virkelig vil betale ekstra for????

 

Forøvrig er det INGEN av Sony sine kameraer som støtter pro-kortene. Men det kommer sikkert...

Lenke til kommentar
Sikler beskjedent på Sony DSC-V1 for tiden, men ligger søvnløs når jeg tenker på minneprisene.

 

Så, hvis 2 128MB MS møtte en MsPRO i ringen hvem ville ha vunnet da?

 

Er det verdt å punge ut de ekstra lappene for 3 bokstaver?

 

Du kan lese noe om det her: http://www.imaging-resource.com/PRODS/V1/V1A7.HTM (nesten nederst på siden)

 

Sitat: "In my tests with a 512 MB Memory Stick PRO and a 64 MB conventional unit, I found that the V1 could write to the PRO card slightly faster than the conventional one, but the difference was fairly slight: 43 vs 49 seconds to write a TIFF file. I'm told that future cameras with different internal electronics will indeed be a good bit faster writing to Memory Stick PRO cards, but for now the primary advantage is that the PRO format breaks the 128MB barrier. (Quite emphatically too, as Memory Stick PRO cards are currently available in sizes as large as 1 GB.)"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...